panser Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Hei, Ryggelysa mine fungerer ikke. Jeg er sikker på at pære ikke er gåen, og viss jeg måler spenning i lykt på ryggelys, viser den 12V. Med en gang jeg belaster kretsen, synker spenning til ca 0V. Jeg mistenker rele/bryter som er på ryggelys. Kanskje er det så dårlig kontakt at den klarer å vise spenning ved 0 belastning, men at det ikke er kontakt nok til å kjøre strøm igjennom. Noen som har vært borti dette før. Rele for ryggelys, er det på girkassen. Vaskelig å bytte ?
Springsteen Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 ryggelysbryteren er billig og en grei ting å bytte
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 ryggelysbryteren er billig og en grei ting å bytte Hvor sitter den, på utsiden av girkassa ?
Springsteen Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 oppe på siden..(nesten helt oppå mener jeg å huske) 316 og is'en har vel samme vil jeg tro.. var ikke vanskelig å "komme til".. mener også jeg betalte 90kr for en ny, med noen rabatter.. ligger vel på rundt 140kr i vanlig utsalg.. folk må rette på meg hvis jeg tar feil..
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Når jeg ligger under bilen med hodet inn fra front først. så fant jeg en dings med ett stikk inn på motor helt oppe på høyre side. Var to ledninger inn og på andre siden var det en "knapp" alltså inni motoren. Men dette virket ut som om hadde noe med olje å gjøre ?
Bjørn 320 Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Kan ikkje tru det er ryggelysbrytaren...er nok eit relé eller noko mellom den og lyset. Sjekk om du har dårleg jording, evt. kan det vere reléet som har dårleg kontakt.
Riefarn Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 hatt samme problem på min en god stund. Før Eu-kontroll hadde jeg sjekk på bilen, og tørket av litt olje og dritt av denne føleren som sitter på girkassa, uten å egentlig tenke over hva jeg tørket av, og plutselig hadde jeg ryggelys igjen
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Kan ikkje tru det er ryggelysbrytaren...er nok eit relé eller noko mellom den og lyset. Sjekk om du har dårleg jording, evt. kan det vere reléet som har dårleg kontakt. Ganske sikker på at det er releet, men hvor sitter det ?
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 hatt samme problem på min en god stund. Før Eu-kontroll hadde jeg sjekk på bilen, og tørket av litt olje og dritt av denne føleren som sitter på girkassa, uten å egentlig tenke over hva jeg tørket av, og plutselig hadde jeg ryggelys igjen Sikker på at dette er ryggelys bryteren/releet ?
Quattrokiller Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Sjekk realoem. Del nr 15. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
panser Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 Bryteren er byttet, og alt fungerer som det skal =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå