nilsper Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Får en høy pipe lyd rundt 3000rpm ved belastning, så fort jeg slipper gassen forsvinner lyden. Og når jeg skulle gi på opp en lang bakke idag, så slutten bilen og dra på 3 gir på 4500rpm og 3000rpm på 4. Kan dette været turbon som begynner å seile om? noen som syntes dette virker kjent?
Ballder Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Kan høres ut som om det er en lekkasje på trykksiden, siden den drar dårligere enn før og du hører pipe/turbo lyd. Ryker den mer?
nilsper Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Den syker svært lite, men den var utrolig daukjørt når jeg kjøpte den. Tror fyren kun har brukt 5 gir:) Og nå har den blitt en del mer pisket. Men det snodige er at lyden kommer akkurat på 2900 og forsvinner på 3200rpm ca. hvis det hadde vært en lekk burde den ikke vært der hele tiden da? Og hva tror du om at den plutselig sluttet og dra under hardt press?Hatt bilen i akkurat en uke, så litt nysskjerrig på hva det kan være:)
Ballder Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Kan det være at den har en slik powerbox i stedet for chip da? Vet at fler av disse også kalt black box, har tøyset litt. Men.. Jeg har dog heller ingen erfaring med dårlige powerboxer, ei heller bmw diesel. Ang pipelyd, så ville det nok være naturlig og høre det fra ca 1300 omdr. og oppover et godt stykke ja, men om det kun er et minimalt hull/sprekk som slipper ut litt ved maks trykk så kan det vel stemme med de tallene du har tror jeg. Turbotrykket avtar nok litt ved høyere turtall, så jeg vil muligens tro det er noe slikt lell. Skulle det vise seg og stemme med min tro/teori, så følg med så det ikke sprekker opp helt slik at turbo lader ut i det fri. Plager du bilen med hissig pådrag uten at turbo får noe å jobbe mot, så vil den lade på det den klarer og i verste fall oppnå turtall som gjør at den går føyken. Ville tatt kontakt med noen som vet hva de skal se etter og muligens kan måle trykket eller lignende.
nilsper Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 hadde den på verksted idag, alle slangeklemmene til turboen var visst løse. Så da var forhåpentligvis det mysteriet løst:)
Ballder Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Da stemmer nok teorien min godt om lekkasje. Håpe det løser problemene dine for godt eller til neste gang blir vel rett å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå