///MoePower Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Fant ut jeg skulle dele mitt lille hobbyprosjekt med dere. Sykkelen har en litt spesiell men bindende historie som gjør at jeg ikke vil kvitte meg med den, den innbefatter mange mange timer i garagen, og kjøregleden den har gitt meg. Var bare 14 år gammel da den havnet i mitt eie. Da jeg kjøpte den, da så den slik ut: (foruten de kromma håndtaka jeg hadde montert) Sykkelen fikk være i den forfatningen nesten et helt år før jeg fikk den flotte idèen om å restaurere den. Vips, jeg var igang: Som alle fjortisser måtte jeg ha et sølvgitter: Pussa og lakka denne, for fargeprøve, endte opp meg at jeg lakkerte ALT det sorte på sykkelen i den farven, noe som endte opp i suksess: Pussetipuss: Grunnarbeide er like viktig som noen lag grunning er: Ramma ferdig lakkert, med meg (da) som 15 åring som lakkerer: Motoren på benken inne på skrurommet: Endelig var hjulene på plass: Montert styret og litt slike ting, som sagt, alt som var sort lakkerte jeg i den blåfargen, inklusive de bryterne på styret, det var litt av en jobb! Maskering av bokstaver, lakkering i blått, vekk med maskering, rubbing, klarlakking og vips: Måtte HELT klart bytte blinklysene, da fotgjengerne stod i fare for å bli truffet av de gamle: Lakkering av motordeler: Plutselig stod sykkelen klar for testrunde ute på snøen, var enda mye lednignsrot, og det powerfilteret der ble aldri noe av, (fjernet det etterhvert): Her vises det forsåvidt at det hadde kommet på korte sotede blinklys bak også: LANGT ifra ferdig, men det nærma seg: Neonlys måtte man jo også ha: Så fikk man skilt også av sine foreldre tilslutt (gladag): Litt solbilder må man også ha: (skitten på de neste bildene stakkars..): Nye speil måtte man jo ha: Lysene igjen: Gamle kunster: Eieren (jeg er litt sky for mennesker ): Og så hendte det UTENKELIGE som er opphavet for denne tråden! Jeg kræsja med en pickup i 60 sona! (ikke min skyld i hovedsak, men ja, det var jeg som kjørte..) Har demontert sykkelen nå, og skal over lengre tid (pågrunn av det ikke egentlig lønner seg økonomisk) bygge opp sykkelen. Det grønne skal bli i den blåfarven ramma er i, og skal få noe shadowmotiv inn i lakken tenkte jeg (hvis jeg får det til) Skal få den tipp topp strøken igjen. Av utseende så skal den bli seende veldig lik ut som den var, men noe større dekk skal på, og jeg skal leke meg litt mer med farger og detaljer. (ingen skrikende) Generelt betyr denne sykkelen veldig mye for meg, og jeg har tenkt å ta vare på den videre i livet, derfor skal jeg bygge den opp igjen, stuepynt rett og slett, ikke finnes det mange av den heller. slik står den nå: Skadeomfanget tilsier at jeg må lakkere ALT på nytt, og bytte en del dyre deler. Blandt annet er hoved og bakramme skjev, frontlykt knust, speedometerhus tja.. tanken godt bulka her og der, ene sidedekselet oppskrapa, salen rift i, eksosanlegg bulka, styre skjevt +++ Med meg går det greit, hadde både meg selv og sykkelen på bena før bilistene kom løpende for å hjelpe. Måtte sy litt, og hadde en del smerter de første par dagene for å sette meg ned og reise meg samt at jeg var ganske støl i kroppen den uka, men det gikk fort over ettersom dagene gikk, og uka etter var jeg på veien igjen på ny sykkel (men det er en annen historie) Men her er det ingen som mister håpet, her står man påå! Sykkelen jeg nå kjører rundt på: (honda, egentlig noe sære greier x) Tada! Skal komme med videre oppdateringer etterhvert som jeg gjør noe, men nå først: 745 prosjektet ei stund fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Imponerende tråd! Helt super! Synd at du skulle kollidere da, men du får den nok i stand igjen, og den blir sikkert finere enn den noen gang har vært Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2007 Ja det håper jeg da Takk for respons Sabla god trening i å holde på med disse sykla. Så kan man jo ha de inne på soverommet eller i stua når de er rene og pene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Du er dyktig! Jeg liker hva jeg ser. Fortsett i samme spor. Den tida fra 15-18 er morsom, dyr OG farlig. Husker selv min egen doning, ikkenoe 125ccm, kun en 50ccm som ble ombygd til 85ccm og påkosta skammelig mange lapper. Ga faktisk utrolige 145km/t da jeg var ferdig med den (og blakk!). Men det har satt sine spor på hvilken bil jeg kjører, kunne greit kjørt "litt" heftigere sak om jeg ikke hadde svidd av alle de lappene på performance deler i hytt og gevær. - Hint. Så kan man jo ha de inne på soverommet eller i stua når de er rene og pene. Haha, kjenner til den metoden, selv på bildeler. Du skulle sett øya på far min da han kommer inn på rommet mitt 07. 00 tidlig en lørdags morra, der sitter jeg med hele mopedmotoren utrivd og kløyvd på golvet med en svær pressening. Han sa ikke så mye... han bare gikk. Edit: Fant et mimrebilder fra gamle dager, håper du ikke har noe imot at jeg slenger de opp: TI poeng til den som vet hva den saken med blå ledninger er for noe. Mopedistens must have. Begynner på T og slutter på e. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hehe, her brukes det kun deler på det som trengs, + lakk og resten ordner jeg selv, så det er igrunn ikke så dyrt, det er jo bare kostnadene for sykkelen. Jeg har jo 745`a jeg, så jeg har i det minste en "kraftig" bil klar, men om det blir penger til å få den sammen igjen når jeg nå plukker den fra hverandre for å fikse den opp er jeg mer skeptisk til. Man tar det som det kommer, kan jo i verste fall selge syklene om det blir krise, får det meeeste igjen. (selvfølgelig ikke alt, det gjør man aldri) Heldig var jeg også som fikk igjen forsikringspengengene for sykkelen, og valgte å gi 2000kr for å få tilbake vraket, så får man se hvor mye penger man gidder å legge ned i det, ombestemmer man seg, så er det jo deler for mer enn 2000kr i den vil jeg tro Ja, soverommet mitt det pleier å være fullt av deler det også, har ikke gått så langt at jeg har tatt fra hverandre motorene her inne, men det har jeg gjort i yttergangen, la ut noen søppelsekker på gulvet engang og trilla sykkelen inn der i varmen en vinter og satte igang å skru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2007 Fin den sykkelen din og Kan ikke gjette meg frem til noe annet enn en politiknapp eller noe jeg. Edit: Jeg endra etter du skrev svaret til ikke å gjette noe, men så skrev du turtallsperre, så måtte jeg endre tilbake til politiknapp, da det var nettopp det det var, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 A.k.a Turtallsperre. Skulle man møte på de blå (evt gule) menn så må man ha en slapp motorgange. Min stoppa faktisk så fort jeg slapp gassen med sperra på. Stoppa på 5000rpm. Ikke å anbefale å kjøre med over tid, flere tilfeller av folk som har brent hele CDI uniten pga av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå