Gå til innhold

noen som veit om bra 12"


Anbefalte innlegg

og hvilken monoblokk har du? for er det 1ohm eller 2ohm last som skal til for å få nok krefter ut av den..

og hvor mye hadde du tenkt å bruke..?

soundmagus er det vel den heter. 1 ohm tenkte og ikke bruke veldig mye mer enn 5 kanskje 6000 på begge elementene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk 10" eller 12" Kicker Solo X ville gjøre jobben, 2500watt RMS og 5000 watt peak..

De koster litt, men er verd det..

Og for all del, husk å ha nok strøm uansett hva du gjør.. Hjelper ikke bare å ha masse batterier og kondiser, oppgradere dynamoen hjelper veldig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er den forsterkeren jeg tror det er så er den rundt 12-1300 skikkelige watt 1ohm...

de påstår 3000w..men fakta er noe annet..

så på den forsterkeren kan jeg anbefale 2stk resonant engineering SE12d4..dobbeltspolet 4ohm som i paralell gir 1ohm til forsterker..

er `bare` 600wrms men det er intet å se seg blind på, når den i rette oppsettet tåler rundt 2000w..

jeg har nettopp fått se10 som jeg i skrivende stund bygger kasse til i min e32.

se12 funker meget bra og spiller i tillegg meget fint, uansett om man velger lukket eller bassrefleks.

og til 1800,- pr.stk vil jeg si at det er ingen som slår prestanda vs pris..

finner de på www.morel.no , og har han de på lager nå så ville jeg vurdert de.

og som nevnt så er det ikke vits med store forsterkere uten å ha nok strøm til de..

ingen strøm inn , ingen strøm ut ;)

-stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ingen erfaring med forsterkeren du har, men hvis den er ca like kraftig som det står i den linken du har lagt ut, så trur jeg nok jeg ville gått for 2stk cerwin vega V-max 12-tommer, de låter veeeldig greit til den prisen, men krever skikkelig forsterker.

Men hvis du vil ha skikkelig trøkk, så kost på deg en cerwin vega stroker pro. SJUK BASSER!!!

http://www.cerwinvega.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja tja, MA Audio er ikke til å klage, de har lave priser og gode element, XE serien til 1000 kr har konket ut mange subber til 3x prisen. Hadde selv et MA Audio XL 12" 600W rms og 1200 W peak, som har vært best i test av 15 subber også ( så dette i ettertiden ). Har hørt elementet i både kassen den vant i og min egen kasse og den spiller utrolig godt. Håret rister med 1 slik ^^

En kompis lånte den til russebilen, han hadde 1x 12" XE, var okei futt, når vi satte i 12" XL så flyttet rutene seg i pakkeningen på bilen, ble kalt fjertbilen på anleggs konkuransen pga så mye bass :P kom på 2.plass pga en jevla russebuss kunne ha flere folk inni seg, var småbitter da.

Har faktisk had en monoblokk fra MA Audio på 4000W ( merk, står at den er det) på denne XL subben uten en eneste skade eller forbrenning, så den tåler effekt i massevis :)

Så jeg kan anbefale MA Audio i massevis :) Har foresten had denne i en Pontic Transporter, Golf 2, Mercedes 190E og Audi 100 og dundrer veldig bra og fint, samme forsterker i alle bilene. Har had den i min egen E36, men med en alt for svak forsterker, tho spilte veldig pent :)

Kassen er litt småstor, med et 14" bassrør, har laget selv, kan få tak i målene hvis interessen er der :) Som jeg husker er den ca. 90 cm lang, 45 høy oh 40 bred. med element opp og bassrør på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...