NINK Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Var innom eksosverkstedet idag og pratet med dem ang. potteopplegget til min e34 540. Tenkte å kjøpe en Eisenmann bakpotte, og få eksosindividene til å lage "rake" rør fra katalysatorene og frem til Eisenmannen - dvs, mellompotten skrotes. De mente dette ville "bråke" mye, men jeg har hørt andre si at det ikke "bråker" spesielt mye. Jeg vil ha mye motorlyd, men ikke så mye at snuten stopper opp. Ett alternativ er å beholde bakpotten min da den er så godt som ny, og kun droppe mellompotten til fordel for rake rør. Noen erfaringer rundt dette?
Sandersen Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Nei nei nei... eru gal mann, Eisenmann bakpotte og ikke noe rakerør opplegg, lager nokk lyd og bra nokk skal du se, ivertfall med din motor. Skjekk ut youtube.com dem har noen opptak med eisenmann husk og kjøp racing, http://www.eisenhaus.com/main.php men eisenmann koster flesk men det veit du kanskje
NINK Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Skrevet Juli 20, 2007 Er bare mellompotten som er gåen, er det ikke da bare å ta vekk denne og få eksosmenneskene til å lage rør fra katalysatorene og bakover til bakpotten? Dette er vel det rimeligste alternativet, samtidig som jeg burde få litt mer lyd. MÅ HA MER LYD!! Alternativ to er jo Eisenmann bakpotten. Den koster ca 6500,- og med jobben jeg hadde tenkt med fjerning av mellompotten kommer det til å komme på ca.11.000,- som er litt drøyt.....
Sandersen Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Koster å være kar men, tror ikke du kommer igjennom eu godkjenning når du fjerner mellompotten, ikke sikker. dyrt verksted du begynner da? få noen til og gjøre det svart
HMW Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 vel... som sagt .. det er MYE lyd i disse motorene. Veldig mye.. slitsomt mye. Og hvis du ikke trur meg kommer du garantert til å huske du leste det jeg skrev etter du har kjørt en måned med SLITSOM lyd. Jeg har laget anlegg på bilen flere ganger og blir aldri fornøyd.. Jeg anbefaler bare å fjerne midtpotta først, det har jeg gjort på en annen 540 og det ble veldig bra. Ikke nødvendig med noe mer så lenge motor er standard. Hvis du alikevel vil ha mer lyd.. og ikke hypp på å betale 11 lapper. Så ring meg på 41 55 15 31 og jeg kan gi deg tips om en som lager i oslo, og det er ikke noe dritt! Svarer jeg ikke så send på en melding. Mulig jeg har ett e34 effektanlegg til 540 liggende må bare se over lageret..
Sandersen Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 Sorry OT men den bilen din ser råå ut HMSW, har ikke sett den i tråd noen sted, smell opp en liten bilde tråd i show off rommet da vill se mer av den der.
imalldevil Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Nei nei nei... eru gal mann, Eisenmann bakpotte og ikke noe rakerør opplegg, lager nokk lyd og bra nokk skal du se, ivertfall med din motor. Skjekk ut youtube.com dem har noen opptak med eisenmann husk og kjøp racing, http://www.eisenhaus.com/main.phpmen eisenmann koster flesk men det veit du kanskje Hadde eisenmann på min 540 med rake rør fra kattene og det var ikke mye forskjell med og uten mellom potta, eneste var at du fikk en litt mer snerrende lyd når enn ga gass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå