ac turbo Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Noen som vet om d fins mange typer topper til disse motorer??? har en 3.5 liters motor som jeg ska få trimmet litt. Tenkte da på følgene:Noen topper som er bedre enn andre å porte?? Fins d høykompstempler/eller en måte å få kompen opp på?? vilken kam?kan brukes.kvass kam
ac turbo Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 Nå må du ikke drepe stakkars bilen... hehe neida
///MoePower Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Sikkert en dum måte å gjøre det på, men for å høyne kompressjonen om man ikke vil bruke tusentalls kroner på nye stempler, så kan man vel dreie ned litt av toppen på stempelet, altså helt ut mot sidene, slik at man får en "kuppel" i midten av stempelet som fyller ut toppen litt mer, og deretter planslipe pakningsflaten på toppen slik at kanten på stempla er på høyde med pakningsflata når de er på topp. Sikkert dum måte å gjøre det, og man må også beregne at ikke ventilene slår imot stempla, men det er jo den "billige" måten å høyne kompen på Men det skal altså gå ann å få tak i høykompressjonsstempler, mange som produserer etter ønske også. Foresten, er den din den hvite E21`n? Vet hvor den står
Bimmerlars Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 racetep har stempler til deg. Bestemmer boring, komp og ventillommer selv. Kam får du hos PPF. De har bla. en på 328 grader med 12mm løft og 100 grader nock. Da må du ha større ramlager så kammen passer, samt at org. justeringa til vippearma ikke går lenger, så du må enten modde noe der, eller kjøpe flotte billettvipper. En slik kam henger nok fint med til 9000 rpm. Anbefaler en NØYE avbalansert og lett bunndel for det turtallet da veiva i en M30 er lang, og svingninger kan oppstå. Kjøp også PPF sin hub til fronten, da mutteren til reimskiva på veiva løsner med org. hub.. Bare noen tips på veien
ac turbo Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 racetep har stempler til deg. Bestemmer boring, komp og ventillommer selv. Kam får du hos PPF. De har bla. en på 328 grader med 12mm løft og 100 grader nock. Da må du ha større ramlager så kammen passer, samt at org. justeringa til vippearma ikke går lenger, så du må enten modde noe der, eller kjøpe flotte billettvipper.En slik kam henger nok fint med til 9000 rpm. Anbefaler en NØYE avbalansert og lett bunndel for det turtallet da veiva i en M30 er lang, og svingninger kan oppstå. Kjøp også PPF sin hub til fronten, da mutteren til reimskiva på veiva løsner med org. hub.. Bare noen tips på veien Ok.hadde ikke tenkt å kjøre såååå høyt turtall.rundt 7000o/min er nok for meg.kor får du kjøpt de billettvipper.??? Fått start på din motor??????
Bimmerlars Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Okey, det er litt mer enn org. turtallsperre det. Billettvipper får du kjøpt hos Ireland Engineering. Min er solgt
ac turbo Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Okey, det er litt mer enn org. turtallsperre det. Billettvipper får du kjøpt hos Ireland Engineering. Min er solgt ka dæm ligg i pris??vipparmene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå