bbmw Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Takker for flott post kjell erik! Synd at eg ikkje kunne bruke smt6'en. Har snakket med trimchip, går for chip'ing der også mapping/benking hos polly motorsport Trur eg skal prøve original kompresjon eg også, men ikkje så mykje som 0,9 bar. Venter på deler som JB alu. svinghjul, sachs zinter trykkplate/lamell, samt m3 bakbremser fra koed. Håper det blir bra! Så blir vel montering av diverse og lage til downpipe da eg kommer hjem fra offshore i august:D "gleder seg"
MotorViagra Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 hehe, ja sykler er skumle!men får håpe du ikke blir tatt for det engang til da, da blir det vel 6mnd om jeg ikke tar helt feil! =) Aner ikke, men blir ikke noe "burning" fra min side noe mere vis det ikke er på bane osv som dette er tillatt. Er utrolig kjeldelig uten lappen.
bbmw Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 En ting eg lurte på. Snakket med nye eier av den svarte 320 tic'en. Den bruker litt olje. Er dette tilfelle på deres også? Regner med dette har med turbomonteringa å gjør.. (original maskin...) Har helst lyst å ha en maskin som lever lenge og ikkje bruker olje
MotorViagra Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 En ting eg lurte på. Snakket med nye eier av den svarte 320 tic'en. Den bruker litt olje. Er dette tilfelle på deres også? Regner med dette har med turbomonteringa å gjør.. (original maskin...)Har helst lyst å ha en maskin som lever lenge og ikkje bruker olje Alle bruker olje ved hard kjøring, i værtfall alle jeg har hatt. Denne bilen blir sikkert ikke brukt helt pent Men trur nok ventlitettningene var litt sliten på denne bilen. Den vi har nå har jeg ca etterfylt 2-4 desiliter på 4-5000km med hard kjøring. mener dette ikke er unormalt
MotorViagra Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Skrevet Juli 19, 2007 Takker for flott post kjell erik! Synd at eg ikkje kunne bruke smt6'en. Har snakket med trimchip, går for chip'ing der også mapping/benking hos polly motorsport Trur eg skal prøve original kompresjon eg også, men ikkje så mykje som 0,9 bar. Venter på deler som JB alu. svinghjul, sachs zinter trykkplate/lamell, samt m3 bakbremser fra koed. Håper det blir bra! Så blir vel montering av diverse og lage til downpipe da eg kommer hjem fra offshore i august:D "gleder seg" Hei,, ja dette høres bra ut. Trimchip er veldig flink. En god liste med ekstra ting blir nok et bra prosjekt dette. Lykke til videre si gjerne i fra hvordan dette går.
bbmw Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Skal legge ut bilde og videreformidle så snart eg starter. Men vil ha alle delene klar først;) Blir kjekt å se korleis du har gjort det med manifolden, for å få det best mulig til (du snakket om å lage annen vinkel, kappe og sveise?!) Trimchip hadde desverre ikkje tid før det nermet seg hjul Men så fort som mulig (og ikkje minst, ikkje fortere enn pengene strekker seg til:P)
MotorViagra Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 Nye bilder av annen bil. Eksrta dyse satt rett inn i orginal belg, der veivhusventilasjonen skulle gått inn Tilkobling av ekstra dyse på inn siden av dysebrua, kun et T ledd og slanger frem og tilbake Trykkrør fra turbo over traversen, ligger litt nærme manifold. Men ser ut til at dette går fint. Turbotrykk justering, så vi slipper å stille westgaten hele tiden Tillkobling av turbotrykks justering
stian329 Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Vakum har en ikke straks en slipper gassen. En har vakum etter en har sluppet gassen, BOV har lukket, og motoren går med "turboundertrykk". Først da får bremsekraftforsterkeren det vakumet den trenger. Dere må ikke gi råd så lenge dere ikke vet dette. Om ikke dere har typen vei og kjørestil som skal til for å klare dette, så er ikke norges veier og kjørestiler identiske uansett hvor en kommer. Innlegget er ikke ment som et personangrep, men som saklig faktainfo. Har du testet dette selv? Vakum har en straks en slipper gassen, det kan du gå ut å sjekke selv med et boost/vacum-meter. Jeg forstår ikke hvorfor du drar inn BOV'en, den står jo montert før gasspjeldet og bremsekraftforsterkeren får vakumet sitt etter gasspjeldet Jeg tolker innlegget ditt som uriktig faktainfo.
MotorViagra Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 Vakum har en ikke straks en slipper gassen. En har vakum etter en har sluppet gassen, BOV har lukket, og motoren går med "turboundertrykk". Først da får bremsekraftforsterkeren det vakumet den trenger. Dere må ikke gi råd så lenge dere ikke vet dette. Om ikke dere har typen vei og kjørestil som skal til for å klare dette, så er ikke norges veier og kjørestiler identiske uansett hvor en kommer. Innlegget er ikke ment som et personangrep, men som saklig faktainfo. Har du testet dette selv? Vakum har en straks en slipper gassen, det kan du gå ut å sjekke selv med et boost/vacum-meter. Jeg forstår ikke hvorfor du drar inn BOV'en, den står jo montert før gasspjeldet og bremsekraftforsterkeren får vakumet sitt etter gasspjeldet Jeg tolker innlegget ditt som uriktig faktainfo. Vi lar vært enkelt menneske lage sin versjon om dette, orker ikke at alle trådene mine skal bli diskusjonstråd
zuir4m Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Har hørt og sett du kan en del a-dekk as.. derfor har jeg et spørsmål til deg: Du vet de 2 slangene som går oppi orginalluftfilteret, hva i alle dager gjør jeg med de når jeg skal ha på et KN powerfilter? da må jeg altså ta vekk de slangene og montere bare filteret.. jeg var så dum at jeg monterte kn filteret, så gjorde jeg ingenting med de, dermed gikk bilen tom for kjøleveske:p peiling på hva jeg skal gjøre? Takker for svar;)
Sir Hofstad Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Har hørt og sett du kan en del a-dekk as.. derfor har jeg et spørsmål til deg: Du vet de 2 slangene som går oppi orginalluftfilteret, hva i alle dager gjør jeg med de når jeg skal ha på et KN powerfilter? da må jeg altså ta vekk de slangene og montere bare filteret.. jeg var så dum at jeg monterte kn filteret, så gjorde jeg ingenting med de, dermed gikk bilen tom for kjøleveske:p peiling på hva jeg skal gjøre? Takker for svar;) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 Hvis det er nr 10 her du mener kan den stripses ved siden av KN-filter.
zuir4m Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Slange nummer 15! de to der... det kommer vann ut av den ene når jeg tråkker på gassen... vet ikke hva jeg kan gjøre med de:P bilene blir tom for kjøleveske..
Sir Hofstad Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Og da har du demontert nr 10 som er ventilen? Løsnet slangeklemmer og tatt av denne delen og latt den sitte igjen på luftfilterboksen?
zuir4m Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Trodde den satt fast i luftfilteret jeg! ehhehe, tatt av nr 10 ja, så lå de løst, så plutselig var bilen tom for vann:P hhehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå