Gå til innhold

Er det mye stress å bytte motor? fra 320i til 325i

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen timer skruing, har gjort dette selv.. før du setter den nye nedi, kjøp nye motorfester... overhal huset der oljefilteret sitter, for det har en tendens til å lekke derfra. skal du ha getrag 260 fra 325, må du ha ny mellomaksling og HELE giroverføringen. anbefaler å bytte til store diffen, da den lille ryker fort.

på 1 dag bør du ha den gamle utav og den nye nedi, løfter ut og inn med ledningsnettet til motoren.. med alle releer og det som hører med.

Skrevet

er faktisk ganske lett.. går en stund med demontering av vann, bensin, mellomaksling, eksos og giroverføring. resten er kjapt gjort, om man har rett verktøy.

kjøp overhalingsett til giroverføringen samtidig..

Skrevet

Jeg skal også bygge om siden min 2 liter røyk.. Men har hørt at man må koble om en Stikker når du bytter motor? En svart stor stikker nesten rett ved sikringene.. Stemmer det?

Skrevet

Putt oppi! Har selv byggert om min 316 med herlig forgasser til M20B20, er bare å plugge rett oppi. (Jeg måtte fikse litt på el.nettet for jeg måtte ha bensinpumpe. Men det trenger ikke du å gjøre siden du allerede har elektrisk bensinpumpe.

MVH

Fliid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...