BoSJo Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 la bilen stå i tomgang med varme apparatet på full guffe. Stik så hovedet inn etter feks. 5 minutter, da lukter du tydeligt glycol hvis det er registreret som er gåent. Hvis du har Klima i bilen må du ta ut midtkonsollen og derefter fronten på hele luftboksen for å skjifte register. Ellers er det bare demonter avdekninger nede ved pedaler på føresiden, skrue rørene av og dra registret ut den veien. Men sjekk at pakningerne ikke lekker før du bytter registret!
bastard Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Skrevet Juli 21, 2007 kjenner bare lukta akkurat i det jeg setter på varmeapparatet så forsvinner lukta med en gang, sånn har bilen vært så lenge jeg har hatt den og den mister ikke vann heller. må vel ta det ut og sjekke uansett, har sporingstoff på så da skal det lyse grønt om det er noe lekkasjer rundtom. pakninger ja. kan være det har kommet vann inn en annen plass siden jeg hører skvalping i bilen i skarpe svinger.
BoSJo Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Er det klima, eller rettere sagt ac på bilen da? Ja hvor går egentligt kondensavløpet fra klima anlegget?
Ballder Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Da er det ikke sikkert du trenger og bekymre deg stort. Bilen min (avatar) har en tendens til dugging etter stopp (ikke mye), men startes den opp etter og ha stått i en time eller to så dugger det en del rett etter start. (men forsvinner fort) Har du en litt vond lukt en og annen gang, så kan det tenkes at det problemet forsvinner ved en rens av systemet. Hadde en e36 cab med klima/ac, o den var helt lik. På den vet jeg vannet blir samlet/drenert ut rett bak midtkonsoll (der pollenfilteret sitter på disse) og renner ut midt under bilen. Det renner nok ut på samme plass på din vil jeg tro. Står bilen lenge på ett sted med motor og ac i gang, så burde du se vann under bilen etter en stund. Ser du det, så er det grunn til og tro at drenering er ok. Langt svar? Ja.. Hjalp det? Håper det.
Kjell Z3 Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 jeg hadde lekkasje på varmeregisteret på en BMW 745, det dugget som da kom på frontruten var litt seigt på en måte, litt forskjellig fra det vanlige dugget. Ikke så lett å forklare men...
bastard Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 har ikke ac nei, men hører skvalping en plass i bilen, vanskelig å lokalisere. skal ikke være luft i systemet heller som lager den lyden. rart det ikke er vått på gulvet heller, men dugg er det nok av
BoSJo Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Ta op baksetet og set etter vann der. Ta av gulvteppelisterne ved døren, stik en hånd inn under gulvteppet og merk etter fukt/vann der.
B m w 5 2 5 i Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Langt svar? Ja.. Hjalp det? Håper det. Det hjalp..! Akkurat det samme skjer med min bil og. Trodde kanskje det var noe gale, men da slår jeg det fra meg.
Ballder Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Langt svar? Ja.. Hjalp det? Håper det. Det hjalp..! Akkurat det samme skjer med min bil og. Trodde kanskje det var noe gale, men da slår jeg det fra meg. Nice. Har du som sagt AC/klima så er det helt normalt med litt dugg i ny å ne.. Slå for eksempel av AC mens du sitter i bilen på tomgang, så er det stor mulighet for dugg dannelse om varmen ikke er på. Holder den på vannet i tillegg, så er det null grunn til bekymmer. Akkurat samme fenomen i firmabilen min. 06 mod Nissan Navara.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå