Fliid Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Byttet motor fra M10 til M20B20 09/1987, fyra den for første gang i dag. Uten diverse småkjafs som viskose, kjørte bilen på tomgang til tempen lå litt over halv (gjorde dette gjentatte ganger) fylte på vann ettersom dette var første fyring så gikk det litt mer enn kun til å fylle opp radiatoren. Problemet er som følger, får ikke varmet i apparatet (tyder ofte på lekkase på toppakning) Varmeapparatet virket med den gamle motoren. Slangene er ikke byttet om. Dobbeltskjekket hehe. Men når motoren har stått en 5 - 10 min så kommer det en " frese " lyd fra slangen som går fra tomgangsregulator å på spjeldhuset. Dro av alt av slanger for å se om lyden forsvant (lyden av luft som vil ut en trang vei) Det eneste som fjernet lyden var og skru opp lokket på radiatoren, for å sleppe trøkket ut der. (Har ikke ekspansjons tank for jeg bruker radiator med utluftinga i lokket (316 M10 radiator) Kan dette tyde på toppakning dette også? MVH Fliid
///MoePower Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 høres ut som luft i systemet igrunn. Har du prøvd å lufte skikkelig? Er det ikke en skru oppå vannpumpa for å lufte med? (åpne og helle på vann mens bilen går på tomgang til det ikke kommer noe mere opp der) Husk, hell ALDRI på vann på en driftsvarm motor, da kan den slå seg!
Fliid Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 Prøvd. Men det kan være at det er no " rester ".. Prøve igjen..
R.E.H Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 høres ut som luft i systemet igrunn.Har du prøvd å lufte skikkelig? Er det ikke en skru oppå vannpumpa for å lufte med? (åpne og helle på vann mens bilen går på tomgang til det ikke kommer noe mere opp der) Husk, hell ALDRI på vann på en driftsvarm motor, da kan den slå seg! vil tro du har luft i systemet som ///MoePower sier... igrunn rett som han sier at man ikke skal helle vann på en driftsvarm motor... men hvis det skulle være tilfelle at du blir "nødt" å gjøre det så går det greit hvis du har varmt vann og fyller FORSIKTIG og sakte på... vannet vil da ha fått hentet opp noen varmegrader da til den er kommet i motoren.. men hvis du kan unngå å gjøre det på varm motor så burde du jo heller det..
Fliid Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 Ja, brukte varmt vann. Gikk fint, fikk lufta for ente gang å nå fikk jeg varme i apparatet men fresingen er ikke helt vekk, men forsvant "noe". Så kan godt være noen små luft rester. Men bruker radiator fra M10 316, så denne skal væe selvluftende. Får satse på at lyden forsvinner ettervært.. MVH Fliid
R.E.H Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 jepp.. hadde du varmeapparatet på fullt inni bilen når du gjorde de? altså luftet... alt var åpent?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå