Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

starta opp bilen igår og lot den stå på tomgang til den ble driftsvarm også kjørte jeg litt rundt om i garasjen (stor felles garasje!) og plutselig ga jeg litt mye gass også begynte en lampe å lyse i dashbordet! gul lampe som det stod EML på...bilen er en 1989 e32 735iA..hmm...lyst var på selv når jeg stod stille med bilen, så jeg parkerte og slo av og på bilen og da var lampa borte...

Skrevet

Der sitter i hovedtræk en sensor ved gasspedalen, en Hjerne og elektronisk spjeld.

Er vist som regel gaspedal sensoren som ryker, men en diagnose skulle gjerne gi deg korrekt svar.

Du skulle også gjerne miste effekt når lampa kommer på.

Skrevet

merka ingen forskjell på tap av effekt..men kan sies at rett før den lampa lyste så hadde jeg skrudd av ASC og ga bånn gass...hmm...

Skrevet

Skulle ikke vere så farligt om den kommer på igjen, eneste som skjer er at du mister effekt da spjeldet kansje ikke åpner helt, hvis det ikke er fordi spjeldet låser seg i fullt åpen stilling :shock:

Det er jo bare å prøve igjen da :P

Skrevet

en kompis av meg har en e46 som samme skjedde på.. det var når han hadde oljet knfilteret og satt det på.. var sikkert oljerester igjenn som lurte luftmassemåleren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...