morrist Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Var og leita under panseret etter lakk koden på bilen, da jeg fannt dette klisteret: Noe uklart bilde, men står bla webasto, 5kw, 2,5 bar,12 v/45w.. Lurte litt på om jeg har fått med en diesel brenner på kjøpet, som jeg ikke veit åssen funker?! har ikke fått noen fjernkontroll e.l med da jeg kjøpte bilen..
mhane Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Tja fått med kjøpet er vel diskutabelt siden dette er standardutstyr. Du har ingen kontroll over denne varmeren hvis du ikke har ekstrautstyr som fjernkontroll eller styring via aux.heating menyen på nav skjermen. Den fungere veldig enkelt. Hvis bilens motor ikke klarer å levere den varmen som skal til for å oppnå den temperaturen du har satt i kupeen så starter webastoen. Typisk på kalde dager rett etter start eller ved lave temperaturer. Den stopper av seg selv igjen når temperaturen som er ønsket er oppnådd. Du kan for ca 5-6000 kroner montere tidsur fra webasto eventuelt fjernkontroll telefonstyring etc for noe mer penger. Monterte tidsur på min 530d og var svært fornøyd med det.
mhane Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Kan nevne at jeg samtidig byde om min webasto til også varme opp motor. Da reduserte jeg viftehastigheten i bilen for å trekke mindre strøm. greit nok at bilen var kaldere i kupeen men siden motoren viste normal vanntemp så kom det varme sporenstreks og vinduene var isfrie på kort tid.
22-02-70 Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Halloen. Eg har sett de samme klistermerket på innerskjermen på min 525dat og Har sett bilde av VEBASTO termotopp C men kan ikkje sjå at eg har noko som lignar i mitt motorrom. Kor er den plassert??? MVH JONNY
530diesel Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 bak venstre framhjul, litt under bilen v/førerdøren kommer eksosen ut.
22-02-70 Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Takk for posetevt svar. nå fann eg denn. Kva trenger eg for og montere tidsur? Går de ann og få kjøpt komplett set med ur og de eg trenger, og eventuelt korhenn? Eg har set på GS på nett, men vart ikkje mykje klokare av det. Er de vanskeleg og montere sjølv? MVH JONNY
mhane Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Personlig hadde jeg ikke begynt med dette selv. Når jeg fikk dette innmontert på min 530d fikk jeg intrykk av at det var en del monterings arbeid blant annet for å bygge om til motorvarmer samt omprogramering osv. Ta kontakt med nærmeste defa/webasto forhandler og hør på pris eventuelt delekostnader hvis du vil prøve å gjøre dett selv. Jeg kommer til å kjøre full pakke når jeg får råd til det i min 730d, dvs en kombinasjon av defa warm up og webasto som har kommet på markedet der alt styres fra en enhet.
22-02-70 Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 OK. Eg får høyre om eg kan få eit tilbud på de med montering, men de blir vel svindyrt kan eg tenke meg. MVH JONNY
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå