Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om det er noen som kan hjelpe meg. Er interessert i en e30 325ix touring som er importert fra sveits, selger sier d står en 2,7 mtech motor(220hk) i den, bilen er helt ordinær utenom dette. Ved prøvekjøring viste det seg at bilen gikk dårligere enn forventet, selger undersøkte med person som hadde importert bilen, denne sa at bilen var "bremset ned" til 171 pga. av ekstrakostnader(hk avgift) ved import. Fikk ikke skikkelig svar på hvordan dette var gjort, bare at et verksted(i sveits) hadde gjort noe med motorstyringen. Lurer på om noen med skikkelig peiling kunne fortalt meg hva som evnt. er mest sannsynlig gjort, chip eller hele hjernen, og evnt hvor mye ca. d vil koste å tilbakestille bilen til original. Da tenker jeg ikke på veivesenet..:) Lurer også på om noen vet om en måte å spore denne bilen på, for å være sikker på at det virkelig ER en 2,7 mtech i den.

Blir svært takknemmelig for svar.

Skrevet

er vel ikke noe som heter 2.7 MTECH. Eneste som er laget i 2.7 er vel ALPINA sin utgave. og den er vel på 210hk. denne kan bygges selv også med rette deler og vil vel havne på rundt 200hk.

syns det høres litt merkelig ut at den er "plombert" til 171hk. det er vel heller at det står 2.7/2.5 på toppen og at det er en 2.5liter's motor du har.

du skal merke at det er en høykomp 2.7 du drar ivei med;)

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke en alpina iallefall, men vet d ble produsert to m20 utgaver m 2,7 blokk, en lavkomp på 150 og en høykomp på iallefall rundt 210-220. D står 2,5-2,7 på blokka på denne motoren. Som førstemann sier så var det ikke noe problem å kjenne at det ikke var en original høykomp, men er det noen som vet hva jeg skal se etter for å sjekke hvilken utgave det er? Er også int. i svar fra noen som vet noe om elektronikk, da jeg er ganske blank på d området, om det er mulig å trimme ned en bil slik som selger sier, eller om det er bare tull. Og om hele hjernen eller bare en chip er nok til å gjøre dette?

Skrevet

D tenkte jeg faktisk ikke over da jeg prøvde den, klokkebatteriet bak turtellern var gåent så den funka ikke, men reagerte på at sperra slo fort inn i 2 gir. Kanskje d er så enkelt.. Takk. Skal sjekke det.

Skrevet

2.7E leverer 129 hk, samme som standard 2.0, men med høyere dreiemoment, alpinas 2.7 leverer 204 hk, disse er de 2 eneste offisielle 2.7 som er levert.

Skrevet

det står 2,5 og 2,7 på toppen på de nyere m20 motorene som står i

stasjonsvognene, i og med at de kom i 88``.. men bortsett ifra det, så

har alpina lagd 2,7 motore, men i og med at dette er ix, så har alpina

kun lagd 64stk til ix(har hatt den ene selv, var kat. utgaven med 204hk, og man merket spesielt dreiemomentet i denne motoren), så har vel hartge også levert et begrensa antall 2,7 motore kallt H27?

er veldig rart om den var bremsa ned til 171hk, æ ville ikkje ha tatt

den historien for "go fisk", finnes ikkje 2,7 m-tech motor, så er vel

helst ein alpina itilfelle, hvis ikkje noen har bygd opp motoren selv da,

men er det grenrør på bilen? står det alpina på hjernen? (hvis tilfelle var,

at motoren er bremset ned så kunne de ha prøvd på det med å bytte

hjerne, med å montere org.325 hjerne, men du skulle uansett ha kunne

merke at det var 2,7 på grunn av bunndraget :) men på siden av motor

nummeret, nedunder ved dynamoen står det om blokka er 2,5 eller 2,7 liter...

Skrevet

som sakt så kom det ingenting 2.7 m-teck motor. M-teck er jo utstyr på bilen det.

2.5 liter

AC Snitzher S3 2.5 =190hk/252nm Komp 9.8:1

Alpina C1 2.5 =190hk/235nm komp 9.7:1

2.6liter

Hartge H26/H26s = 190hk er me med kat

2.7liter

Hartge H27 = 220hk/258nm komp 10.2:1 er med kat

Alpina C2 2.7 = 210hk/267nm komp 10.2:1 Med kat 205hk/245

Alpina B3 2.7 = 204hk/265nm komp 9.8:1 er med kat

Men vist bilen er en av dem eller Bmw motorsport motoren fra bmw så vill speedrometre gå til 260km/t og 240 er i liten skift 260 er stor skift.

Skrevet

Aroid, takk for svar. Tror nok ikke d blir å kjøpe denne bilen, ettersom resten av bilen er helt standard og selger sier at motoren er original så er det vel ikke en tuningmotor fra alpina,hartge osv.? Men hva er de to siste motorene du nevner?

Er noen av dem levert originalt i 325ix touring 89 produsert for sveits?

Skrevet

om motoren er laget av et tuning firma ala hartge,alpina,ac osv så er dette merket på motor ved at navnet er laget på plastdeler,toppdeksel osv osv.

har du noen info om bilen som vi kan lese? link til annonse etc.

Skrevet

Bilen lå på autodb, men annonsen er fjernet nå. Har reg nr og noen bilder av bilen og motorrommet som selger mailet , men det ser jo helt originalt ut, så tviler på at d er en tuningmotor.

Ellers ga ikke selger flere opplysninger enn jeg nevnte i første post :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...