Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en E30 320 med gåen topp for noen mnd siden, Etter å ha fått fikset toppen og koblet opp alt, så får jeg verken tenning eller bensin. Har vært litt slapp i det siste, så har ikke gjort noe mer med den, men lurte på om det var noe relè eller nødbryter som styrer dette?

Har plan om å ha bilen klar til Gatebil i september, for da skal det bygges seng i baksete/bagasjerommet. hehe

Skrevet

er litt usikker, men har du sjekket at du har satt på føleren på veiva igjenn? uten den vil du vel ikke få bensin da den ikke vet når den skal sprute(hjernen vet ikke når den skal gi ut impulser.. er usikker om tenningen har noe å gjøre med dette, men tror ikke d.. alt står på plass av rotor etc slik? og sjekket jord etc til coil og målt coilledning og spluggledninger?

Skrevet

320. Ja, den har jo 2 forskjellige styring systemer. Motronic å L-jetronic.. Er det en motor av nyere eller eldre type enn 09/1987 ?

MVH

Fliid

Skrevet

Ja, stemmer. Leste ikke nøye nok. Beklager..

Impulsgiveren din forran på "veivhjulet" om jeg kan kalle det det. den leiter etter 2 tenner som mangler på hjulet for å vite når motoren er på øvre dødpunkt. DVS. om denne føleren er defekt. Så vil ikke hjernen som R.E.H er inne på her vite når den skal gjøre hva. Om du ikke får bensin fram til dysegalleriet engang så har du jo et bakenforliggende problem. Bensinfilter eller lekk på slanger eller bensinpumpe. Angående tenning så må du først å fremst finne ut om det er gnist fra coilen.Er det ikke gnist der så må du kanskje begynne å gå over kabler å se til at alt er skrudd fast og alt er helt.

MVH

Fliid

Skrevet

Takk for bra svar :)

Jeg vet hvilken føler du snakker om, lurer på om det er den som er koblet feil, da alt var koblet ifra når jeg kjøpte bilen :s

Men skal det ikke være en turtallsføler også? Eller er det en Tdc føler og turtallsføler i ett?

Når jeg vrir på tenningen så kan jeg ikke høre en bensinpumpe som pumper, men er det lagt opp slik at de ikke pumper før man har begynt å kinne?

Hvor mye motstand skal det være i pluggledningene forresten? Og hva er verdiene på målingene på coilen?

Tror igrunnen det bare er en koblingsfeil av meg, da alt somsagt var plukket i deler, og den sveiv vistnok da alt ble demontert. Men det er ikke et sånn relê som slår ut når du kræsjer med disse da? Vet at sierra har en sånnen bryter i bagasjerommet som kutter strømmen til bensinpumpen om man kræasjer.

Og er det noen som har koblingsskjema til Motronic-systemet? Og event. bilder av hvordan de følerne er koblet opp?

Skrevet

du skal høre en summing fra bensinpumpa et sekund hvis du setter på tenninga, hører du ikke dette går ikke pumpa i det hele tatt, men den skal da uansett tenne

Skrevet

Koblingen for føleren er jo på høyre side av motoren, rett under innsug. Når du ser motoren forfra. Er 2 kontakter der. Begge er i bruk å impulsgiveren skal være koblet til høyre.

Plugg av kabelen på coilen. Stikk en skrutrekker ned i hullet å se om det gnistrer(slår over). (medhjelper er kjekt å ha) Hvor mye motstanden skal være på coilen husker jeg ikke, men kan skjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Bensinpumpen skal egentlig gå uten kinning, altås på første hakket. Men det er kun veldig kort. Som de sier her, ett sekund.

Gå over alt av kabler som sagt tidligere å se at alt er skrudd til. Særlig på batteriet og at blokka er jordet osv..

MVH

Fliid

Skrevet
Koblingen for føleren er jo på høyre side av motoren, rett under innsug. Når du ser motoren forfra. Er 2 kontakter der. Begge er i bruk å impulsgiveren skal være koblet til høyre.

Plugg av kabelen på coilen. Stikk en skrutrekker ned i hullet å se om det gnistrer(slår over). (medhjelper er kjekt å ha) Hvor mye motstanden skal være på coilen husker jeg ikke, men kan skjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Bensinpumpen skal egentlig gå uten kinning, altås på første hakket. Men det er kun veldig kort. Som de sier her, ett sekund.

Gå over alt av kabler som sagt tidligere å se at alt er skrudd til. Særlig på batteriet og at blokka er jordet osv..

MVH

Fliid

Når du sier høyre, så hjelper det ganske lite da kontaktene under innsug har vært helt koblet ifra festet på innsuget :P men jeg kan jo prøve å bytte om på de.

Stemmer det ikke at den andre er til bankeføleren?

Skrevet

husker ikke... Kan se når jeg kommer hjem. Men rammen rundt kontaktene er freset ut med noen spor. Så det skal egentlig ikke gå ann å koble feil uten å vri å vende på ting.. :P hehe Men prøv å bytt og se om det er no forskjell ja.. Men er du sikker på at systemet har styrespenning? er ett sett med brune kabler (minus) og ett sett med røde kabler (pluss). er kabelsko på disse og de skal være tilkoblet batteriet..

Skrevet

Vell, så antydning til gnist idag, holdt på alene, og hadde ikke arbeidsklær på meg, så tok bare å byttet om de to kontaktene, og da fikk jeg gnist;) kunne ikke se om det var gjevn gnist, men får sjekket det imorgen ;) Og så så jeg at det var benin fram til bensingalleriet, men det var ikke noe antydning til bensin på pluggene. Skal ta å sjekke kontakten på dysene, kan det være noe annet?

Skrevet

Får du bensin fram til brua så har du bare dysene som det kan være fiel på igjen. Nå som du har fått gnist så tenker jeg det meste ordner seg ;)

Åpner ikke dysene så kan det være dårlig kontakt på dysene, men lite trolig at dette gjelder alle sylindere. da må du ha en annen feil.

MVH

Fliid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...