Willersrud Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 E30en har stått noen måneder i garage og skulle starte den en dag men da startet den ikke, så prøvde jeg med bensin rett i nippelen på motoren, da startet den. og jeg tok av en sånn ventil som sitter der som har en ledning som går til llm og den ventil saken. når jeg demonterte den så startet den. men fant også ut det satt et bensinfilter v. side bak, skjønte ikke helt hvorfor det satt et til der men.. Unasett i går startet den ikke igjen. aldrig hatt noe problemer med det før. så lurer litt hva som er galt.. regner med det er bensin som er problemet, fordi når jeg tar av slangen på nippelen på motoren så kommer det ikke noe bensin der.. Sier på forhånd takk:)
oddis Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Hva slags ventil er det du snakker om? Evt vis bilde. At det sitter 2 bensinfiltre på bilen har jeg vanskelig for å tro, du har ikke forvekslet den eksterne bensinpumpa med et filter? For på noen sitter det både intern og ekstern pumpe, som på min E30 med M40.. så fullt mulig det er den du mener. Fiks bilde om du kan.
Willersrud Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Her er bilde av den filteret som sitter under ved venstre bakhjul. har tatt det ned for og se om de kom noe bensin der.. Og her er et bilde av det som sitter i motorommet: Er ikke så veldig sikker på hva jeg drev med i kveld heller:p ble ikke noe klokere, tror det er noe som ikke er orginalt her et sted.. hehe, men bilen har gått før. er bare den har stått noen måneder...
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 bensinfilteret du har bak er til en M40 motor fra før 08/1989. Det skal sitte forran der det andre er. Bensinfilteret du har forran hører til M40 fra 09/1989 Det skal sitte bak der det andre er. De skal altås bytte plass å et av filtrene skal vekk. Kommer ann på motorens dato.. Mer har jeg ikke å tilføye. Men rot var det i bensinsystemet ditt:P hehe
Willersrud Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Bilen er en 1991 modell. men gjør vel ikke noe om det sitter et ekstra filter bak vel.. ? bør vel starte fordet er litt rot i motoren nå ja:P hehe, driver og fikser opp bilen så...
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Nei, sålenge du får bensina fram så. Men der har jo du ett problem.. hehe, fungerer bensinpumpa som den skal a? Ser øverste bilde du la ut, så er det tilførselen på filteret. Kobl fra den og Kinn motoren å se om det kommer bensin ut av slangen. Gjør det ikke det så kanskje bensin pumpem har begynt å ta kvelden?
Willersrud Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Nei, sålenge du får bensina fram så. Men der har jo du ett problem.. hehe, fungerer bensinpumpa som den skal a? Ser øverste bilde du la ut, så er det tilførselen på filteret. Kobl fra den og Kinn motoren å se om det kommer bensin ut av slangen. Gjør det ikke det så kanskje bensin pumpem har begynt å ta kvelden? når jeg skrur av slangen som går inn til filteret bak og vrir startern kommer det bensin ut der..
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Da er det bare å fortsette å huke av bensilangen lenger fremm. Kanskje bak filteret som ligger i motorommet? Å gjenta det du akkurat gjorde..
oddis Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Det siste bildet er vakumfilter. Har du ikke bensinfilter framme i motorrommet på venstre side? (festet til vangen)?. Får du bensintrykk fram til motorromet/fuelrailen så er det ikke det det står på, så da er det bare å feilsøke videre. Det skal være unødvendig å kjøre bensinen gjennom 2 filtre. Du har ingen ekstern bensinpumpe like ved filteret (under på venstre siden)? På min E30 M40, sen 87 modell så har jeg intern matepumpe i tanken samt ekstern pumpe med trykkdåse under ved venstre bakhjul og bensinfilter framme i motorrommet. Her er et dårlig bilde jeg hadde liggende der du ser vakumfilteret. Bensinfilteret skimter du under mastersyl. (Ignorer den røde skriften).
Willersrud Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 hmm. det som er i motorommet er vel et bensinfilter?, står pil på det og kraftstof og noe tall. er ikke org i vertfall.. men uansett. så sitter det ikke noe pumpe under venstre bak der, det trudde jeg og, for det var der på den gamle bmwen jeg hadde, riktignok en m20b20.. Men det kommer bensin ut av filter bak. men tror slangen fram i motorrommet er tettet seg, skal prøve og blåse igjenom der i morgen. men lurte på hva dette var den som sitter med en kontakt til høyre der, den lagde rar lyd når bilen var avslått. og sluttet når jeg dro ut kontakta..
Willersrud Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Ser på gs at det skal sitte et kullfilter i motorommet i ikke bensinfilter, og bak skal det sitte bensinfilter, og det brukes bare den pumpa i tanken, sånn jeg forstår der.. bilder på gs: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /10140.gif det er jo venstre bak. der ser man jo filteret rør 1 er bensin til motorommet og 2 er retur? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /10083.gif det helt til venstre er beskrevet som kullfilter og sitter i motoromet..
Fliid Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Er sikker på at de filtrene du har avbildet øverst i tråden er bensinfiltere som sagt tidligere. Dette kullfilteret som det er snakk om videre nedover er ett svart filter (eller noe i den duren:P?)som er koblet til under gasspjeld. Går slange fra bunn av gasspjeld å ned en ventil, så er det også koblet en føler på dette. under dette igjen sitter kullfilteret som så er koblet til utluftingen på tanken din. Dette filteret har jeg kuttet ut (blokker slangen med en skrue) å fungerer fint for meg. Får rette på meg om det er noen som har mer peil på dette. Men om bensinslangen er tett har du nok funnet problemet MVH Fliid
Willersrud Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 Da får jeg bestille bensinrør, men bensinen som går ut av filteret i motorommet skal inn på nippelen på gasspjeldet ? For det går jo to slanger inn i motoren nedenfor der, og den ene kommer det bensin ut av når jeg vrir om tenning. så er litt usikker på detta her.. legger ut bilde av de to andre slangenen, sitter på siden av motoren under gasspjeld. det jeg lurer på hva de forskjellig er til, og om bensina skal inn i nipllen på gasspjeld? Bilde:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå