sylfest Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Hei. Har en 525d 2003. Den siste uken har jeg opplevd at bilen ikke starter når jeg vrir om nøkkelen.. det er helt dødt. Etter noen forsøk starter den. I samme periode har også cd veksler og stereo sluttet å fungere. Har sjekket at alle sikringer er ok. Noen som har forslag til løsning på problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkdog_ Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 hmm må nesten begynne med det enkleste først. som f.eks har du en ettermontert alarm på bilen? det er ca typisk defa hvertfall å begynne å lage stress når de begynner å bli noen år. vist ikke hadde jeg tatt en sjekk av glødeplugger. de kan gå selvom bilen er ganske ny. det med stereoen høres jo litt rart ut:S har du evt to nøkkelsett til bilen? noen biler har jo magnet i nøkkelen. er veldig usikker på det med en så ny bil. men har hvertfall vært ute for at magneten i nøkkelen har slutta å virke å da er det ikke mye liv en får i bilen. etter det hadde jeg skifta ut sikringer for å konstantere at det er ikke no pes der. kanskje tatt ett multimeter på hver vital del som må til får at bilen skal starte. du kan jo og ta av minus på batteriet, vente i noen minutter å sette på strøm igjen får å resette hjernen. som sagt hadde prøvd alt det lette først. håper dette vil hjelpe deg litt. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Siden dette er bilen til en kollega så får jeg svare litt... Tror ikke det er ettermontert alarm på bilen. Tviler også på at det er glødepluggene da motoren er helt "død" ved startforsøk. Noen andre som har noen kreative forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Er det innslag på starter i det hele tatt? Eller er det som om batteriet er flatt? MVH Fliid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Ikke noe innslag på starter i det hele tatt. Jeg la desverre ikke merke til om varsellamper lyste før startforsøk, men starteren dro ikke rundt i det hele tatt. Et eller annet relé? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Står i trådstarters post at Cd veksler å stereo og sluttet å fungere. Der har jeg ikke store inputten, men den "tenger ett par forsøk for å starte". Kan vell være no slakk i tenningslås, da vil den og begynne å kødde sånn.. Regner med at batteri er skjekket å funnet OK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 kan kanskje være dårlig jording, at ledningen har løsnet eller noe. stereoanlegg må ha god jord for å funke hvrtfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sylfest Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hei. Alle kontroll lamper lyser og alt er normal helt til jeg vrir om nøkkelen. Etter 4-5 forsøk så starter bilen ( som regel ). Batteri er sjekket = ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå