Nygaard Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 bolt nummer 4 på bilde, er det speisal bolter elns? eller kan jeg bruke vanlige?
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Dette er bolter med en styrke på 8.8 (beroende på type, din har mest sannsynligvis disse) , å låsemutter på andre siden. Ikke nyloc muttere. Det er ikke noe spesielt med de, men tviler på at det er en slik styrke du har liggende. veldig "normalt" er 8.0 å ha liggende i skuffen om jeg ikke tar grådig feil. .. Edit; For å rette på meg selv. noen ble og levert med styrke på 10.9 .. Om du har en av de gamle så skrap den rein på hodet å les av om det står. Eller så ville jeg satt i 10.9 bolter, disse skal dras til med 64 Nm om det er M10 og 100Nm om det er m12. Hardy'n burde tåle dette uansett. MVH Fliid
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Hehe, da bytter du alle med 10.9 så får håpe det holder. Det skal ivartfall holde. Kan godt hende det var 8.8 som stod på siden de knakk (kommer selvfølgelig ann på hvor spenstig motoren din er)
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Nei.. fydda. Hehe, da har jeg ikke bedre forslag enn å sette i enda sterkere bolter (er ikke så veldig vel bevandret i boltenes verden) Jo høyere du kommer opp på sterkhets tabellen jo bedre tåler boltene vridninger å strekk. Eller så kan du satse på å sette i samme styrke. Men for å komme til bake til starten av tråden.. Det er ikke noe spesielt, så nå får du nesten velge de bolter du vil bruke Styrken på bolten er ivartfall "cluet".. Edit; Men om du skal ha bolter over 10.9 så tviler jeg på du kan få de lett fra Gs osv. hehe. Jernvarehandelen er da tingen MVH Fliid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå