Gå til innhold

Våkna til lukten av bensin!! E36 problem fixet, kostnad 0kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, startet bilen idag og kjente lukten av bensin, dunsta kraftig bensin lukt, skjønte vel med engang at her lekker det bensin en eller annen plass. Har kjent lukten litt for et par dager siden.

Men fant ut at det er her det lekker.

bilder127.jpg

Bildet er tatt på skråt, men man ser tydelig at det har rent ned på den ene bensin slangen/røret. Disse går opp til motoren. Bilen er forøvrig en 92is M42 motor.

Er dette vanskelig å fixe og hvor mye blir det å koste? Er det noe annet man kan gjøre her sjøl?

Takker for svar.

Skrevet
Bytte slangene/slangeklemmene. Kan hende det er slangeklemmen som har "sviktet".

Simpelt å bytte selv.

MVH

Fliid

Ok,takk :D Men kommer det bensin ut når jeg tar disse løs? Må vel prøve slangeklemmer i første omgang da. Vis ikke det fuker, må jeg vel ha nye slanger. Må sjekk priser på nett. Koster vel ikke all verden, noen som vet?

Skrevet

Ja, det kommer bensin ut når du tar av slangen som du tror det er noe galt med. Prøv en ny slangeklemme eller så kan du prøve å stramme den eksisterende. 1M med bremseslange koster 40 spenn på Biltema. koster vell ikke stort annet på andre steder.

MVH

Fliid

Skrevet
mååå ikke ta de av, kan skru slangeklemma helt opp å snurr den rundt ;)

Hmm.. Hvorfor? Aldri hatt problemer her, og de har vært demontert eks antall ganger. Trøkket i slangen forsvinner, men bensinpumpen ordner jo dette lett igjen etterpå. BMW kan da ikka ha laget en bil hvor man ikke kan ta av bensinslangen på! :P hehe

Skrevet
mååå ikke ta de av, kan skru slangeklemma helt opp å snurr den rundt ;)

Ok, prøver din metode først :D Finne noen slangeklemmer imårn da, håper det kun er det, er synd å måtte bestille slanger, men vis det trengs. så må man jo såklart.

Skrevet
Ja, det kommer bensin ut når du tar av slangen som du tror det er noe galt med. Prøv en ny slangeklemme eller så kan du prøve å stramme den eksisterende. 1M med bremseslange koster 40 spenn på Biltema. koster vell ikke stort annet på andre steder.

MVH

Fliid

Hehe, måtte le litt, 1m 40spenn? det var billig, er jo ikke store reprasjonen da. Får prøve meg fram da. Men er jo helt umulig å komme til, må vel få kjørt den oppå en grav.

Kommer det konstant bensin ut av røret når jeg tar det bort eller bare litt i begynnelsen?

Skrevet

Kan si det sånn her. De har bensinslanger med 5, 6, 8 og 10mm hull. Bare å måle din gamle. De har det hendolsvis i 1 og 5 M. den dyreste 1M koster 34,90 og har hull på 10mm. Står på side 95 i katalogen. Jeg bruker denne slangen selv, å har ingen problemer. Det renner ikke mye, kun det som er i slangen. Men det holder å ha bilen på jekk (husk å sikre selvfølgelig!) når du skal bytte den vil jeg tro. Kan umulig sitte så krokete te, så om du vil ofre ryggen din litt så går det fin.

For at det skal renne minimalt når du demonterer så må du egentlig sleppe ut trøkket av bensinsystemet, dette er visst måten å gjøre det på og (aldri gjort det selv, men er visst best å gjøre det slik) Men nå som jeg forklarer videre skal jeg forklare hvordan du slepper ut trøkket av bensin systemet før du begynner.. Så slipper du mye søl å den bensin shiten på henda dine. Er du redd for lankene er det ikke no særlig.

1. Ta ut sikringen til bensinpumpen

2. Start motoren å vent til den stopper

3. Åpn opp bensinlukket så trykket som er i tanken siver ut der.

(Dette er tatt rett ut av Haynes boka som jeg sitter med her, så det skal være korrekt)

ikke lek med fyrstikker og lightere eller for all del ikke røyk under arbeidet.

God fornøyelse

Skrevet

ser jo ut som slangeklemma øverst på bildet er av.

pirk vekk den gamle og prøv som joCCe skriver å montere en ny slangeklemme uten å ta av slangen.

visst du må ta av slangen så funker det med å ta ut sikringa og kinne en stund. bare ha en flaske eller noe under når du napper av.

Skrevet

Ser godt at slangeklemma har gått rett av der!

Er bare og dra av slangen.. la masse bensin renne. sette på ny klemme. kjøre fram! ta fram fyrtstikk og tenne på bakken 8)

Skrevet

Takker for alle svar :D får prøve meg frem. Her er bedre bilder.

Elller kanskje jeg bare skulle tenne på og løpe min vei?

bilder130.jpg

bilder129.jpg

Skrevet
Tenn på og løp :lol:

Ville skiftet til kun slanger der med en gang som jeg har gjort.

Ok, vis jeg ikke svarer på denne tråden lenger, er jeg nok dau :mrgreen:

Slanger, hvor får jeg kjøpt disse og how much? Frister ikke å bestille fra Gs lenger....!

Skrevet

hæ???hva er problemet?? skru av den morkne dritten med et stk skrujern. bytt slangen og slange klemmen koster null penger. viss ikke så ler jeg meg skvett i hjel viss bilen brenner opp. dette er så pass viktig at dette er i orden at. litt kjipt viss bensinen spruter vilt rundt i motor rommet. er jo piss enkelt å bytte dette her og en enorm forsikring for din egen del viss du er glad i bilen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...