Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Hei lurte på to ting! Etter jeg hadde drevet og tullet litt med å finne ut at jeg skulle bytte stifter i dynamoen og starteren på bilen min! så ville ikke el. vinduene og varmeapp vifta mi fungere mere : / Bilen er en E30 og jeg lurte på om det kansje kunne være noen sikringer eler noe? Fordi El. Vinduene fungerer fint bår døren står oppe! Men de skal jo slå seg på da jeg vrir om tenninga selv om dørene er igjen! Varme app. Vifrta er helt død! Lurte på om noen visste om det var noen flere sikringer enn de so sitter i motor rommet? eller om noen har vært borti dette før? Mvh Sweet Protec!
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 vel og merke funket dette utmærket før jeg dreiv og tullet med batteri polene av og på bilen fordi den ikke ladet!
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 Er det ingen som kan hjelpe meg med dette her ?
Fliid Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Høres ut som det har gått te helvete ett relè, skjekk relèt for vindusheis. Vifta stilelr jeg mer skeptisk te. mål at du har de spenninger du skal å at alt er plugget te å at sikringer er hele (alle sammen i hele boksen din) kan hende neon har tuklet før deg osv. skjekk alt av kobbliner eller så må du ty til å skru ut vifteblåse motoren å teste ut denne uten bryter. Batteri rett på. vindusheisen har jeg ikke bedre forslag enn relè.. MVH Fliid
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 okei : ) hvor sitter dette relee'et da? er ganske blå på bmw og hvor ting sitter enda serru! Prøver å lære meg!
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 Men det er så rart atte dette skjedde liksom ette rjeg hadde kødda med patteri polene og slik, fikk til og kort slutte en liten gang og serru! tror det var da dette skjedde!
Fliid Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Sikring nr. 17 = 30 Amp og hører til vindusheis. Men det du snakker om at døra er åpen osv. skjønte jeg lite av. Funker elektriske vinduer når døren er åpen og motoren er av. Men når du starter bilen så fungerer det ikke lenger? Sikring 20 er på 30 amp å hører til vifta. Relè K7 Alle sikringer`\ relèr skal være i sikringsboksen din.
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 tusen takk : ) Ja du skjønner fordi vindusheisene de fungerer på den måten at når du åpner døra så fungerer de uansett hvordan motoren er! men når dørene er igjen så fungerer de kun når du har på tenninga! Har du noe sted der jeg kan få oversikt over sikringer og slikt? over sikt over ledningsnettet på en E30?
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 og da er det som du sier atte de fungerer kun da døra er oppe! så det er vel sikkert et relee som har gått! til vundusheisene hvertfall! men til vifta er det vel sikring!
Sweet_Protec Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 sikringene var hele ! men da må det nok sikkert være et relee! det er sikkert samme relee til vindusheisene som til vifta tenker jeg så jeg får se om jeg får byttet det
Fliid Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Det skal vell egentlig ikke være samme relè... Men K7 finner du på hoggeren. Mange av de. Ledningsnett osv. har jeg noe tegninger på. Send PM så kan jeg se hva jeg får ordnet.
Sweet_Protec Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Tusen takk for hjelp : ) hår fått tak i koblings skjema hvertfall får se hva jeg får ordnet! : )
BmwE30cab Skrevet August 20, 2009 Skrevet August 20, 2009 Hei! Har noe av de samme feilene på min 320 E30 Cab 89'. Etter at jeg byttet til 86 325 motor vil ikke vifta gå. Noen ganger gikk den med tenning på, men nå går den aldri. Samme med vinduene, nå går de kun når førerdøra er oppe... Høres ut som om vindu og vifte har felles rele ? Trenger sårt hjelp til denne vifta altså!
davidvingerhagen Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 Tar opp tråden litt her. Har kjøpt meg en 88model 320 med 86model 325 motor. Der har jeg eltakluke, den får jeg kun kjørt med en dør oppe. Sliter også med å få igang cupevifta der, har målt opp litt og funnet ut at begge kablene har kontakt med jord? Har sjekket knappen inne og den funker så vidt jeg forstår ok og har kontakt med ledningen til vifta. Mens jeg holdt på med å lete etter feilen for å få vifta igang har det sjedd noe annet rart, så jeg får ikke startet bilen igjen. Eneste jeg var borti var et rele i sikringsboksen og en bunch med sikringer, men disse er omet og ok. Koblet også til lader mens jeg sto der å fiklet.
Muztang289 Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 Det med vifta, kan være en liten bagatell, var det på min bil.. Det startet med at den fungerte helt fint, men plutselig ble den HELT død ved 1 2 og 3, men på 4 så blåste den.. Og plutselig etter et par dager slik, så døde den helt.. Også plutselig kom den tilbake.. Det jeg fikk høre, da jeg forhørte meg rundt, var at det var dårlig kobling bak bryteren, og dette var også problemet.. Sjekk evnt. det, da det er jo kjapt gjort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå