Gå til innhold

Hvorfor går ikke min e30 2,7l????? HASTER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Skjønner faen ikke hva som kan være galt, er en e30 325i motor med diesel veiv ++ men med orginal 2,5sprut. Bilen starter og går, men vil ikke oppp på turtall.. Pluss att ladelampa lyser, uansett hvor mange ganger jeg bytter dynamo.. Samma med ladinga egenetlig, bare noen finner ut hvorfor den ikke vil på turtall, fungerte bra med en gang jeg starta den første gangen, men så!:(

Har sjekket filter, og alle kontakter.. Noen forslag??

HASTER!

Skrevet

vet ikke om det hjelper men....

Har den stått en stund uten å vært startet?

Samme var det med min, sto et par måneder, starta den, gikk fint på tomgang, men den ville ikke opp på turtall..

Jeg bare lot den stå på tomgang i ca 15 minutter, kansje noe mer, etter det så gikk motoren som den skulle...

Skrevet

Et par tips kan være.Luftmengdemåleren og gasspjellsensoren.

Skrevet

Acrula: Altså, motoren er nybygd og montert i bilen for ett par dager siden, fikk starta den i går, og da fungerte bilen heeeeelt fint, prøve kjørte og diverse.

Så stoppa jeg den, skrudde på panser og diverse, starta den igjen og da fungerte den ikke noe særlig, går til maks 1500 rpm, før den gir seg, høres ut som om det kanskje ikke får bensin, eller får for mye, vanskelig å si.

Så kjørte jeg den en tur, og inniblandt fungerte den litt halveis, men nå er den heeeeelt vrang.

Morten:

Hmm, du sier noe, men både gasspjeldsensoren og luftmengdemåleren satt på en annen e30 325i som fungerte heeelt bra.

Men er åpen for ALT! er rimelig trått igrunn.

Skrevet

Hmm, skjønner ingen ting jeg nå, nå har jeg prøvd en annen luftmengde måler, og den var ingen bedre..

Men lurer på en ting, hvis jeg holder den på maks gass, donker det litt også virker det som om eksosen kommer ut av filteret? smeller i hvertfall en del..:(

Skjønner INGEN ting!:(

Skrevet

Tenningsbank? hmm.. Ikke tenkt tanken en gang jeg, men vil det ikke være rart med tenningsbank på en nybygd motor uten overlading?

Skrevet

Har du sjekka at tenningen er rett?

Kan hende at kammen har hoppet over eller at kilen som holder reimhjulet på veiva har gått i stykker.

For at dynamoen skal lade må den lille blå ledningen bak på dynamoen være tilkoblet.

Skrevet

Girkasse følere = OK.

Registeret = OK.

Kammen hoppet over?;)

Angående dynamoen, ser att det finnes forskjellige typer, noen med stikkere bakpå til kabelsko type flat, og andre med skruer og muttere bakpå..

Noen som har bilder av hvordan dette skal kobles?:P

Skrevet

Det jeg nevnte med tenningsbank.. Er som de sier her, kammen kan ha hoppet over. Altså på regreim, bommet med en tann. Er ett hakk på veivhjul som skal stemme overens med ett hakk som er på hjulet. Er ett merke på hjulet til kammen som skal stemme overens med merket på toppen.. Stemmer dette så ser jeg ingen grunn til at det kan være tenningsbank..

MVH

Fliid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...