Ad|oS Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 For en del mnd siden skulle bilen til EU-kontroll, og alt var da bra bortsett fra senkesett ikke var i vognkort og en demper som måtte skiftes. Demperen ble skiftet, og bilen ble sendt til 4-jhulskontroll og så inn til godkjenning. Leverte fra meg TÜV-papirer og de papirene jeg hadde fått etter EU-kontrollen (mangellappen). Trodde da alt var greit siden jeg nå hadde senkesett i vognkortet. Så, etterhvert skiftet jeg senksett, men "gadd" ikke få det godkjent siden jeg har det andre settet i vognkortet. Så begynte jo oblatene for dette året å komme, men ikke til meg. Tenkte de bare var litt treige, så var tålmodig å venta. Etter en stund begynte jeg å lure på hvorfor de ikke var kommet, så tok kontakt med vegvesenet for å høre hva som var galt. Da fikk jeg vite at årsavgiften var betalt, men at EU-kontrollen fremdeles ikke var ok!!! Jeg forklarte situasjonen med at det var senkesettet som gjorde at bilen ikke var blitt godkjent, men at jeg hadde levert fra meg papirer og at det nå stod i vognkortet. Dette hjalp ikke da mekanikeren deres har glemt å signere mangellappen. Dette vil nå koste meg både tid og penger å få ordnet. Så kommer spørsmålet: Jeg har funnet mangellappen, og det er som sagt ikke noen underskrift på den. Hvis jeg drar inn til vegvesenet for å få EU-kontrollen ok, må de se på bilen (og sannsynligvis se at det står et nytt senkesett der), eller holder det med å vise vognkort og mangellapp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 holder nok at du far ditt du tok kontrollen så får dem skriv inn på data basen at bilen din er Eu godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 Problemet er jo at jeg ikke har underskrift på det papiret, og at det nå er gått noen mnd siden jeg var inne der. Tviler på at de husker meg for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 står no på datan deres hvordan bil som har hatt Eu kontroll til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Samme skjedde med meg på biltilsynet. Viste bilen med senkesett, senkesett ok. Men ikke eugodkjent bil. Fikk beskjed om og justere lys. Dro tilbake, forklarte at lysene var justert. Og da så de på datamaskinen at jeg hadde vært der, betalte for ettergodkjenning på bank-terminalen, og vips; Eu godkjent bil med mange feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå