Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Eg har en 2000 mod 730d som pluslig fekk en irriterende tendens til å ikke starte når motoren er varm. Eg kan bruke bilen sånn at motoren er skikkelig varm og stoppe den,prøver eg da og starte igjen funker d som regel men går eg fra den og kommer igjen etter stund starter den ikke. lar eg den så stå en time eller to til starter den helt normalt igjen...håper d er noen som kan gi meg en pekepinn på hva dette kan skyldes.....frustrert bileiger :(

Skrevet

Har en kompis som hadde akkurat samme symptomer, men husker ikke hva som var feilen og han svarer ikke på telefonen nå.

Mener å huske det var noe med glødepluggene, men er usikker. Når bilen var kald så glødet pluggene og alt var ok, likens når bilen var varm så var det jo ikke noe problem. Men sto bilen til den var halv varm så var den meget tungstartet. Skal komme tilbake her når jeg får tak i han karen på telefon.

Skrevet

Fikk svar nå:

Samme symptomer; feil timing på dieselpumpa

Fant vel ikke ut hva som var årsaken til at den var feil, men kunne etter sigende komme fra feks strekt registerkjede.

Skrevet

utsj hørtes dyrt ut :cry: bilen min har jo gått ganske langt å eg vet ikke når elller om register kjeden har vert bytta skal sjekke opp i d...eg trodde kansje dette kunne vere noe elektronisk siden d kom så brått.

Skrevet

Trenger jo ikke være det samme :) Selv om symptomene er helt like.

Dessuten så ble det ikke dyrt i det hele tatt. At registerkjeden eventuelt har strekt seg litt betydde visst ikke at den holdt på å ryke. Det var derfor timingen på dieselpumpa ble justert. Når register kjedet da byttes senere må den justeres igjen.

Skrevet

eg har veldig lite greie på sånne ting som dette....hvorda kan eg få skjekka eventuelt justert timingen på pumpa? er d noen mulighet for at dette kan vere en eller annen føler for glødinga som fjusker sånn at den ikke legger inn gløding eventuelt når motoren er mellomvarm tror du?

Skrevet

Ja det kan jo være det. Vet jeg har hørt om det også siden det var det jeg trodde var årsaken lenger opp her, men klarer ikke komme på hvem som hadde dette problemet, så får ikke undersøkt det noe nærmere.

Vet ikke prisen på glødeplugger, men hvis de ikke koster allverden kan det jo være en ide og starte der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...