Bjørn L Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Noen som har peiling eller fått dette gjort? har hørt det er en del problemer å få det godkjent.. å har planer om å få satt inn en turbo til våren.. blir det problemer blir det kjørt uten godkjenning veit jeg..
opt Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 ss performance i skien kan få godkjent det meste, men det koster litt. de har godkjent e30 med 1000hk
Gjest Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 ss performance i skien kan få godkjent det meste, men det koster litt.de har godkjent e30 med 1000hk e30`n til ss performance er godkjent med turbo og 450 hk i vognkort.
Bjørn L Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 ja da får jeg ta en tur innom der etter jobb til uka å høre..
Azeton Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 ja da får jeg ta en tur innom der etter jobb til uka å høre.. De tar mellom 20000-25000kr for og godkjenne. det bare så du vet det.
Bjørn L Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Mellom bakkar å berg.. Da blir det nok kjørt uten godkjenning trur jeg.. :/
Gjest Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Får du det godkjent gjennom biltilsynet så koster det vel ingenting. Men er ofte mye styr å få det til. Må iallfall begynne med å sende en god søknad om hva du har planer om å gjøre, hvilke bremser som skal brukes osv. Deretter må du vel fremvise bremsepapirer som ikke overstiger den effekten bremsene er godkjente for.
Martin. Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Har selv tenkt å montere turbo i min e36 320i, og lest litt rundt om hvordan man skal få dette godkjent. Først og fremst er det utrolig viktig å ha en åpen og god dialog med BT. Vær hyggelig og "beskjeden", og hold deg til den infoen de gir deg. Hovedproblemet for meg er denne 15% lovlige økningen. Dette vil gi meg en økning på max 22,5 lovlige hk med turbo. Dette vil jeg muligens klare med et ladetrykk på 0,1 bar, men de so jobber på BT er ikke dumme og vil nok umiddelbart skjønne at det er ugler i mosen her. Har litt mer å gå på i en 325i, men vil vel møte på de samme problemene her. Er en "sticky" topic et eller annet sted på forumet her som forklarer ganske grundig hvordan han fikk sitt turbo prosjekt godkjent, så det kan være verdt å ta en titt på. Men hadde en ganske stor motor hvis jeg ikke husker helt feil, og trikset og mixet litt med bensintilførsel eller lignende for at det ikke skulle se mistenksomt ut. (Hadde et ladetrykk på 0,7 bar tror jeg). Så hvis du skal godkjenne bilen din 325i med turbo som arbeider på et "normalt" ladetrykk tror jeg du vil måtte ut med veldig mye penger desverre. PS: Om det jeg har skrevet her stemmer må du ikke ta for helt god fisk, er bare det intrykket jeg har skapt meg ved å lese litt rundt det emnet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå