320it Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Finnes det noen verktøy for å gjøre dette selv? Plugge inn en diagnosekabel eller nå sånt?
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Hviken motor? Er det en gammel sak med rotorsperre kan du fjærne hele fjærarangementet og varve så mye du vil. Evnt. stramme opp fjæra, så den sperrer senere. Er det sperre i ECU'en må nok dette "chippes" Med mindre du vil ha den bort da. Jeg lodda ut en diode i en Bosch ECU til min 1,8l M10 motor, da fjærna jeg hele sperra.
BoSJo Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Du må ha Chip, men ikke gjør det på original motor. Anbefaler ikke å gjøre det medmindre du balangsere motoren først. Du får heller ikke noe mere effekt ut av å bare heve turtalls sperren. Men hvis du gjerne vil ha motorhavari, da er det bare sette igang. http://www.dsylva-tech.ca/ Har lest mye om ham gutten her, og hans chips. Han bruker sunn fornuft på de chips han lager, og ikke bare hever turtallet fordi det er kuult liksom. Han gjør kun forsvarlige ting. Har også en dialog igang med ham angående et evt. gruppe kjøp, eneste problem akkurat nu er at hans hjemmeside er ganske dårlig mht informasion på de chips han lager. Men han får god kritik fra alle.
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 m52b20vil faktisk sette den litt ned. Må jeg få spørre hvorfor?
BoSJo Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 m52b20vil faktisk sette den litt ned. og der var jeg litt for langsom med tasterne
lloydsb Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 m52b20vil faktisk sette den litt ned. Må jeg få spørre hvorfor? Kanskje han syntes det er tøft når den sperrer. Setter han den ned sperrer den fortere og han slepper og dra den ut. Hvis dette er tilfelle, så syntes jeg det bare er tull. 4000 rpm og sperre som slår inn er ikke spesielt kult spør du meg. God lyden til bmw kommer på toppen! Eller var det en annen grunn til at du har lyst til å stille ned sperra så den sperrer tideligere?
Azeton Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 m52b20vil faktisk sette den litt ned. Må jeg få spørre hvorfor? Kanskje han syntes det er tøft når den sperrer. Setter han den ned sperrer den fortere og han slepper og dra den ut. Hvis dette er tilfelle, så syntes jeg det bare er tull. 4000 rpm og sperre som slår inn er ikke spesielt kult spør du meg. God lyden til bmw kommer på toppen! Eller var det en annen grunn til at du har lyst til å stille ned sperra så den sperrer tideligere? Hehe, du tar nok litt feil der. skjønner ikke hva som fikk deg til og skrive det en gang! hallo? BTW, Mistet litt toppfart. men ellers så fungerte bilen greit den! Sperret kun tidligere. Når motoren har toppeffekt på 5800rpm? Fredrik har greie på dette med tall! Har gjort akkurat det samme som tråd starter selv. og syns det faktisk er et greit valg.. Han vil nok bare senke den et par hundre rpm for og spare motoren litt. jeg gjorde det med turbo montert.. la sperra på 6200rpm! og det bare for og få den til å høres "tøft" ut? tviler på det! hadde det vært for meg hadde jeg satt sperra på 10000rpm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå