Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Har en M10B18 som er trimma med bla. vass kamaksel, så den greier derfor ikke utslippskrava. Er det noen triks man kan gjøre for å ordne med dette? HC'en ligger på ca. 2000 på tomgang, mens CO'en er ca. 5%. Satte inn en annen M10 for å godkjenne den, men selvfølgelig var det noe galt med den og utslippet var enda høyere
turn-in Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Fyll på en god del E85. Hvis det er en '87 er det vel ikke noen utslippskrav?
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 Jojo, 3,5% CO og HC skal ikke være over 300. Hadde det vært en 86 hadde det vært 4,5%. Så alt går ned med E85?
oddis Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Kast på en universalkatalysator fra biltema. Det er jo også som kjent lurt å "varme" motoren da du kjører en slik test. Min M40 motor med over 4 runder på tellern fikk da ikke mer enn 1,19 i CO uten kat, så det må da være skikkelig slitt motor?
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 Hva koster di? Motoren jeg satte i vet jeg ikke hvor langt er gått. Tipper det er noe galt med den. Den trimma motoren har jeg overhalt og bytta alt av slitdeler på. Mistenker LMM'en for å kødde litt men. Skjer liksom ikke noe på måleapparatet når jeg justerer på skruen. Veldig lite utslag
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 900,- ja. Skal jeg jaggu prøve. Takk for tipset
Azeton Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Har du noen mulighet for og justere noe? http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Tuning_Manual.htm#emissions Der står det noe tips.. Men vet ikke om du får bruk for det..
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 Har prøvd å justere på LMM og justere tenninga. Får den ikke under 4% i CO og 2000 i HC. Grunnen til at den har så mye uforbrent bensin er vel pga. overlappet kamakselen lager pga. nockvinkelen?
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 Har det noe for seg å prøve plugger med forskjellig varmeverdi?
Azeton Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Jeg bruker datasprut jeg, så vet egentlig ikke hva du skal gjøre.. Men kat hadde jo vært en god snart? om du ikke har det?
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 har ikke det. Skal kjøpe en på biltema og se om jeg er heldig. Bør jo gå ned betraktelig da egentlig...
MR.H Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Så du får ikke justert den ned altså? Ett skudd i blinde men hva om du monterer justerbar bensinstrykks regulator, og elektronisk lambda måler, og justerer ned bensins trykket akkuratt i det du får den målt? Om den spyler for godt inn med bensin er det en mulighet? (dette er vel nødvendigvis ikke den billigste måten) Eneste er vel at dette kan være litt risikofyllt om det blir for lite bensinstrykk. Katt fra biltema kan kanskje redde deg ut av målings terrorn Noen sier at du kan ha lite bensin på tanken, og masse kondensfjerner, at det skal gjøre susen. Tror bilextra har ett produkt som får ned HC verdiene spesifikt.
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 Hvordan det går å la motoren gå magert vet jeg faktisk ikke. Kat. er ihvertfall noe som går ann og prøve. Kondensfjærner er jeg litt skeptisk til, da det sies at det blir masse rester og dritt liggende i tanken.
cmito Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Har hørt om et stoff de kaller "katalysator på boks", som vistnok skal være et godt stoff. selges vertfall på bilrekvesitaen i Lyngdal.
Bimmerlars Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Hmm.. høres ut som humbug, men vært et forsøk om det er billig Takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå