Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en M10B18 som er trimma med bla. vass kamaksel, så den greier derfor ikke utslippskrava. Er det noen triks man kan gjøre for å ordne med dette? HC'en ligger på ca. 2000 på tomgang, mens CO'en er ca. 5%.

Satte inn en annen M10 for å godkjenne den, men selvfølgelig var det noe galt med den og utslippet var enda høyere :lol:

Skrevet

Kast på en universalkatalysator fra biltema. Det er jo også som kjent lurt å "varme" motoren da du kjører en slik test.

Min M40 motor med over 4 runder på tellern fikk da ikke mer enn 1,19 i CO uten kat, så det må da være skikkelig slitt motor?

Skrevet

Hva koster di?

Motoren jeg satte i vet jeg ikke hvor langt er gått. Tipper det er noe galt med den. Den trimma motoren har jeg overhalt og bytta alt av slitdeler på. Mistenker LMM'en for å kødde litt men. Skjer liksom ikke noe på måleapparatet når jeg justerer på skruen. Veldig lite utslag

Skrevet

Har prøvd å justere på LMM og justere tenninga. Får den ikke under 4% i CO og 2000 i HC. Grunnen til at den har så mye uforbrent bensin er vel pga. overlappet kamakselen lager pga. nockvinkelen?

Skrevet

Så du får ikke justert den ned altså?

Ett skudd i blinde men hva om du monterer justerbar bensinstrykks regulator, og elektronisk lambda måler, og justerer ned bensins trykket akkuratt i det du får den målt? Om den spyler for godt inn med bensin er det en mulighet? (dette er vel nødvendigvis ikke den billigste måten)

Eneste er vel at dette kan være litt risikofyllt om det blir for lite bensinstrykk.

Katt fra biltema kan kanskje redde deg ut av målings terrorn ;)

Noen sier at du kan ha lite bensin på tanken, og masse kondensfjerner, at det skal gjøre susen.

Tror bilextra har ett produkt som får ned HC verdiene spesifikt.

Skrevet

Hvordan det går å la motoren gå magert vet jeg faktisk ikke.

Kat. er ihvertfall noe som går ann og prøve.

Kondensfjærner er jeg litt skeptisk til, da det sies at det blir masse rester og dritt liggende i tanken.

Skrevet

Har hørt om et stoff de kaller "katalysator på boks", som vistnok skal være et godt stoff. selges vertfall på bilrekvesitaen i Lyngdal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...