Masus Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Tenkte jeg skulle starte en tråd om mitt M3 prosjekt. Har brukt alt for mye penger så langt, og mer blir det nok etter hvert.. Litt info om bilen når jeg kjøpte den: Bilen er opprinelig en BMW E36 318i sedan fra 1992 Når jeg kjøpte bilen stod det en S50B30 motor med 90.000km på telleren. Kassa var også fra M3 3.0 så samt som mellomaksel og diff. Det er/(snart var) en ulv i fåreklær Forrige eier hadde ikke lagt sjela si i karosseriet for å si det slik. Han skulle ha på noen 5-èr hjul som har litt annet innpress, så han valsa ut alle hjul buene selv. Dette må jo jeg svi for nå da... Forsvinner 10 lapper ekstra i rust sveising. Pluss at jeg skal bytter ut aller løse deler som har rust. (Er litt redd for at rusten skal komme tilbake etter noen år på samme plass…) Hva jeg har montert så langt: - Komplett understell fra M3 3.2 med AC-shnitzer fjører og bilstein dempere - Recaro stoler i skinn med El. justering - Momo ratt - M3 meter - BBS 18" Motorsport felger - Nye //M Stoff matter - Ny tannstag Hva som ligger klart: - Brigstone 235/40-18 R-dekk - Carbon innsug m/ tilbehør - M3 frontfanger - M3 side skjørt - M3 Speil - E46 M listen på bakluka - Motorbeskyttelses skjold i ALU - Nytt tak trekk i svart - Nytt gulv trekk i svart - Nye framskjermer - Nytt Panser - Brukte framdører uten rust - Brukt bagasjelokk - M3 dør lister - M-teck lister rundt hele bilen m/ Emblem - Oljetemp føler til motor - Tåkelys ombygnings sett - Hvite bak lykter - Stab stag fremme og bak - Short shift - //M pedaler - Svarte nyrer - ++ Mye annet små snaks som må til etter en lakkering. Hva skjer: Bilen går til lakkerer for rustsveising og ny lakk 15. August 2007. Jeg har valgt en kar fra Modum etter mye leting etter en god lakkerer. Jeg starter nok demonteringen og tilpasningen om noen dager. Skal få lagt ut noen bilder...!
Ad|oS Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Virker nå som et veldig bra prosjekt dette. Blir rå bil... Hvilken farge lakkerer du?
Masus Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 Jeg betalt litt over det du betaler for motor, gir og diff til disse bilene. Så den ble ikke så veldig dyr. Er litt usikker på farge, men tror jeg vil gå for Avus-blå. Har hatt den på to andre bmwèr. Eller så tenkte jeg på svart, men konebilen er det.. så ....
Espen M33 Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Jeg betalt litt over det du betaler for motor, gir og diff til disse bilene. Så den ble ikke så veldig dyr. Er litt usikker på farge, men tror jeg vil gå for Avus-blå. Har hatt den på to andre bmwèr. Eller så tenkte jeg på svart, men konebilen er det.. så .... Men avusblå er jo så kjedelig.... Om du skal lakkere hele bilen så hadde iallefall jeg gått for noe mer spenstig. Estorilblå er f.eks en mye grommere farge (tenkte siden dette sannsynligvis blir en rimelig grom bil )
B.E.E. Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Tøft prosjekt, hva med å lakkere bilen i carbonschwartz metallic?
Masus Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 Hehe.. Nå som jeg trodde jeg hadde klart å bestemme meg...! Ikke snillt Har faktisk tenkt på lemans blå. Så bilen til Ståle Wenås på Rudskogen og ble ganske overaska over fargen.. Hmm... ja, kanskje det. Uansett så har jeg tenkt å få et lag klarlakk på toppen. Noen av dere som kjenner til den som mange lakkerer kaller for stripefri klarlakk??
Masus Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 Her er bilde av carbon innsuget: R-dekka: Boden: Div:
Ellingsen B. Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Tøft prosjekt. Så ut som noen heftige deler du hadde kjøpt inn også.. Hiv ut bilder av bilen også
Masus Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 Uff nei.. Blir nok før/etter bilder Bjørn... Skal snart starte demonteringen skal få lagt ut noen bilder da.. Du så den vel bare bakfra på rudskogen??
Micro_RaCeR Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 ååå den boden der kunne jeg tenkt meg jaa. hehe.. rått prosjekt
The_transporter Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 feite dekk blir sikkert en fet bil detta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå