Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle starte en tråd om mitt M3 prosjekt. Har brukt alt for mye penger så langt, og mer blir det nok etter hvert..

Litt info om bilen når jeg kjøpte den:

Bilen er opprinelig en BMW E36 318i sedan fra 1992

Når jeg kjøpte bilen stod det en S50B30 motor med 90.000km på telleren. Kassa var også fra M3 3.0 så samt som mellomaksel og diff. Det er/(snart var) en ulv i fåreklær :twisted:

Forrige eier hadde ikke lagt sjela si i karosseriet for å si det slik. Han skulle ha på noen 5-èr hjul som har litt annet innpress, så han valsa ut alle hjul buene selv. Dette må jo jeg svi for nå da... Forsvinner 10 lapper ekstra i rust sveising. Pluss at jeg skal bytter ut aller løse deler som har rust. (Er litt redd for at rusten skal komme tilbake etter noen år på samme plass…)

Hva jeg har montert så langt:

- Komplett understell fra M3 3.2 med AC-shnitzer fjører og bilstein dempere

- Recaro stoler i skinn med El. justering

- Momo ratt

- M3 meter

- BBS 18" Motorsport felger

- Nye //M Stoff matter

- Ny tannstag

Hva som ligger klart: :D

- Brigstone 235/40-18 R-dekk

- Carbon innsug m/ tilbehør

- M3 frontfanger

- M3 side skjørt

- M3 Speil

- E46 M listen på bakluka

- Motorbeskyttelses skjold i ALU

- Nytt tak trekk i svart

- Nytt gulv trekk i svart

- Nye framskjermer

- Nytt Panser

- Brukte framdører uten rust

- Brukt bagasjelokk

- M3 dør lister

- M-teck lister rundt hele bilen m/ Emblem

- Oljetemp føler til motor

- Tåkelys ombygnings sett

- Hvite bak lykter

- Stab stag fremme og bak

- Short shift

- //M pedaler

- Svarte nyrer

- ++ Mye annet små snaks som må til etter en lakkering.

Hva skjer:

Bilen går til lakkerer for rustsveising og ny lakk 15. August 2007. Jeg har valgt en kar fra Modum etter mye leting etter en god lakkerer. Jeg starter nok demonteringen og tilpasningen om noen dager. :?

Skal få lagt ut noen bilder...! :D

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg betalt litt over det du betaler for motor, gir og diff til disse bilene. Så den ble ikke så veldig dyr.

Er litt usikker på farge, men tror jeg vil gå for Avus-blå. Har hatt den på to andre bmwèr.

Eller så tenkte jeg på svart, men konebilen er det.. så .... :)

Skrevet
Jeg betalt litt over det du betaler for motor, gir og diff til disse bilene. Så den ble ikke så veldig dyr.

Er litt usikker på farge, men tror jeg vil gå for Avus-blå. Har hatt den på to andre bmwèr.

Eller så tenkte jeg på svart, men konebilen er det.. så .... :)

Men avusblå er jo så kjedelig....

Om du skal lakkere hele bilen så hadde iallefall jeg gått for noe mer spenstig. Estorilblå er f.eks en mye grommere farge (tenkte siden dette sannsynligvis blir en rimelig grom bil 8) )

Skrevet

Hehe.. Nå som jeg trodde jeg hadde klart å bestemme meg...! Ikke snillt :)

Har faktisk tenkt på lemans blå. Så bilen til Ståle Wenås på Rudskogen og ble ganske overaska over fargen.. Hmm... ja, kanskje det. Uansett så har jeg tenkt å få et lag klarlakk på toppen.

Noen av dere som kjenner til den som mange lakkerer kaller for stripefri klarlakk??

Skrevet

Uff nei.. Blir nok før/etter bilder Bjørn... :)

Skal snart starte demonteringen skal få lagt ut noen bilder da..

Du så den vel bare bakfra på rudskogen?? :P

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...