Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holdning har det norske biltilsynet til å kjøpe huggebiler fra norske huggere for oppbygging? Mener å ha lest at dette ikke går i henhold til regler, men noen som vet for sikkert?

Skrevet

hei

slik eg veit det så har kkje ein bilopphugger låv og selga bil med vågnkort

noka som gjer at du ikkje får registret bilen igjen.

rett meg viss eg har feil på det men er ganske sikker på det ja.

Skrevet

Ingen huggere som kan selge bilen igjen med vognkort så snart den er meldt vraket.

Står oppslått lov om vraking og vrakpant på veggen hos alle huggere.

Får du ikke tak i karrosseri har en bekjent av meg klart å få til regreimhavari på en diamantsort som var i tålelig god stand når jeg kikket på den i fjor.

Står i Oslo, og kan høre med han om han har rukket å vrake den.

Skrevet

Var det jeg trodde, men var ikke helt sikker. Sitter og vurderer alle mulige alternativer hvis jeg får nei på søknaden om å bygge om 520'n til 530'n. Hovedproblemet er totale tilatte vekten er på 1950kg for 520 og 2100kg for 530. Kom da over en 530 som var vraket, men var ikke helt sikker på reglene som gjaldt.

Takker alikevel for svar. ;)

Skrevet

Kan hende jeg støter på samme problem som de som søker om å bygge om fra 318/518 til 325/525 ang. totalvekten. Kan hende jeg vil få beskjed om at bygget godkjennes, men totalvekten er ikke lov å justere opp, dermed må jeg ta ut baksetene. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/2795.jpg

edit: Ja, med unntak hvis jeg får papirer fra BMW at jeg har lov. Noe som er ganske så vanskelig her til lands.

Skrevet

Spørs veldig hvem jeg støter på når jeg søker vil jeg tro. Er 200kg forskjell i totalvekt på vognkortet, og er det de følger, ikke hva bilen fysisk veier. 8)

Men fikk svar på det jeg spurte om, så takker.

Skrevet

alle huggerene har mulighet om å søke om oppheving av vraking hos tollvesenet. Dette da helt frem til det er behandlet i toll og avgift sitt system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...