KimSH Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Hver gang jeg skal styre knirker det voldsomt i rattstammen like ved ratte... av og til er det akkurat som at det hakker litt.. noe som holder litt igjenn.. noen som kan hjelpe???
espen lysholm Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Hei! Dette kan jo være flere ting, men det kan være spacerne, selve "skruen" som rattet er montert på el.l som er blitt tørt. Bare å få tak i noe fett (f.eks på Biltema) for å ha på. Alternativt kan det være noe plast som knirker mot hverandre. Du finner ut av dette når du får tatt av rattet. Er det airbag: Husk å koble fra batteriet!!!
KimSH Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Jaokey... mulig det... hørt om fleire som hadde samme probleme, å det var noe som måtte byttes... er ikke sikker på va... men får åpne å se.. takk for svare..
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Da må du sikkert bytte slepering, er ikke bare og smøre denne.. Koster noen kroner men du slipper litt iritasjon Er foresten mer lyd i disse nar det blir kaldt i været
KimSH Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Skrevet Juli 30, 2007 mulig det.. er det noe jeg kan skifte selv eller?? er det noe vanskelig å ta av ratte da? er ny bmw eier, så jeg er ikke akkurat herdet med bmw skruing hehe.. men ellers takk for hjelpen..
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Er ganske enkelt å bytte selv, trenger en torx ca.27, en torx ca.10 og en 16mm kopp. ( Husker ikke helt størelsen på torxen, kan sjekke i morgen vist du ikke har ett sett å må låne) husk att hjulene må stå rett før du bynner, vist ikke blir det feil med rundene på sleperingen Mulig du må av med dekslene på rattstamen.. To torx på baksiden av airbag, en 16mm skrue på rattet og tre torx på sleperingen og en på jordings ledningen.. Mulig du må av med dekslene på rattstamen.. Pingler tar også av batteri polen
KimSH Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 hehe... kjæmpe greier ska sjekk det ut så fort eg får tia.. må få det ordna før eg blir gærn... man tar vell av polen før at det ikke skal bli feil mld eller? hehe.. veit du om det er opplagt kabler sånn at jeg kan bytte fra 11 til 18knappers computer?
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Hva mangler på den med 11 knapper da? har altid hatt den største..
Tommy Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Jeg har nettopp ordnet dette problemet på min E36, å selv om lyden høres ut til å komme fra rattet, så er det i 90% av tilfellene gjennomføringen i torpedoveggen som må smøres. Jeg smørte opp min, å da forsvant knirkelyden, og svinging med rattet ble mye lettere. Det er litt vanskelig å komme til, ettersom denne gjennomføringen ligger under bremsekraftforsterkeren, så du må komme til i fra under bilen. Jeg løftet bilen opp på en bukk, å brukte et teflon smøremiddel, med en 40cm hjemmelaget slange på, for å komme til, ettersom stanga ligger ca 30cm opp på torpedoveggen. Sprayet på godt med smøremiddel, så kjørte jeg en tur, og etter et par km så var lyden borte.
KimSH Skrevet August 4, 2007 Forfatter Skrevet August 4, 2007 Det som mangler på 11knapper komputern er at man kan ikke se gjennomsnittshastigheta, hvor langt man kan kjøre før tanken blir tom+++ Tommy: Da det knirket til deg, følte du at ratte hakka litt, akkurat som at det sto litt fast? at det ikke va nå fin gli..?
Mr_Sunde Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Sjekk krysset på rattakslingen. Jeg var sikker på at det var tannstanga som var gåen på min. Byttet denne og samme ujevnheten når jeg svinget. Fann ut at det var selve kryssleddet på rattakslingen som ikke var helt bra. Fikk smurt opp dette noen ganger og siden så har det fungert bra. Skal bytte dette når jeg orker å begynne på det. Merker også at jeg kan bevege rattet sideveis og opp og ned og har komt frem til at det må vere plastlageret som rattstammen er opplagret i som er gåent. Dette lager en knirkelyd hos meg.
KimSH Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 hmm... skal ta av ratte å se når jeg får tia... max irriterende når man skal på langturer.. hehe.. har bytta bremselys bryteren, å den var ikke lett å ta av... måtte ødlegge den gammle for å få den av...
Tommy Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 hmm... skal ta av ratte å se når jeg får tia... max irriterende når man skal på langturer.. hehe.. har bytta bremselys bryteren, å den var ikke lett å ta av... måtte ødlegge den gammle for å få den av... Gjør som jeg skrev litt lenger oppe i threaden først, så sparer du deg for mye arbeid, med demontering av rat og deksler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå