bjeagle Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 har prøvd å søke i forumet men fant ikke noe svar i farta... har hatt bilen min inne på biltilsynet for godkjenning av senkesett, men fikk ikke godkjent pga at bla camber forran var utenfor fabrikkens mål. men dette kan jo ikke justeres så hva gjør jeg? mannen på biltilsynet sa jeg kunne ta kontakt med bmw for å høre om de hadde andre mål enn de som stod i forstillingskontrollen som jeg tok hos NAF. synes dette hørtes rart ut. Noen som har tips på hva jeg skal gjøre? har fått 14 dager før den må på etterkontroll... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Er senkesettet godkjent? I så fall er spørsmålet om camber/caster er utenfor tolleransen som står på TUV papirene og ikke fabrikantens tolleranser. På din bil er det kun spissing som kan justeres hvis du ikke monterer justerbare camber/casterplater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjeagle Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2007 ja har papirer på senkesettet. står det egne tall for camber og caster i TUV papirene? Det har jeg ikke sjekket.. skal se nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masus Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 Om du har TÜV papirer på senkesettet for den modellen, så skal ikke det være noe problem!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjeagle Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2007 har tuv papirer og alt,biltilsynet syns ikke om at cambervinklene var "utenfor fabrikkens toleranse". har sjekket tuv papirene, det står ingenting der så vidt jeg kan forstå om at det godtas endrede camber vinkler. noen nye tips? det må da finnes andre som har hatt samme problemer der ute.... håper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 Så lenge du har Tüv papirer å det er tatt forstillingskontroll før du kom deg til Biltilsynet og du har disse papirene så er dette bare vas fra biltilsynet etter hva jeg kan forstå. Dette skal skli rett igjennom. selvfølgelig vil vinkler endre seg ved montering av senkesett, er derfor du har de papirene du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masus Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 Stemmer hva Fliid sier. Jeg blir så irritert over slike nisser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjeagle Skrevet August 1, 2007 Forfatter Share Skrevet August 1, 2007 ja det var det jeg også trodde..... hva gjør jeg nå da? er det noen som vet hvem man skal prate med evt for å få hjelp/råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masus Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 Du må nok bare snakke med de riktige folka. Ring biltilsynet å forhør deg. Er ikke alltid de som driver med godkjenningen vet hva de driver med. Husk å noter navn på de du prater med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå