Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Har kjøpt 4 bremsekaliptere til min e28 535. Skal overhale disse, før jeg lakkerer dem. Skal kjøpe et reprasjonssett. Men siden det er første gangen jeg gjør, et slikt inngrep, lurte jeg på om det er noen som kunne gi meg en veiledning, på hvordan jeg gjør det. Takk
Mainn Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Tja, er vel i hovedsak gummipakningene rundt stemplene du bytter ut da. Kjør på lufttrykk så du får skyvd ut stemplene, sjekk disse for rustangrep, evt puss dette bort med fint smergellerret. Rengjør med rødsprit. Vipp ut gamle gummipakninger med en liten flat trekker. Evt. rengjør dette sporet og sett i de nye pakningene. Ha på en dråpe bremseveske på de nye pakningene/stemplene før du prøver å lure stemplene inn igjen. Lykke til!
Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Takk for svaret Mainn. Siden du skriver lure stemplene inn igjen. Vil det si at det kan være vanskelig og få disse på plass igjen.
Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Andre som har en fremgangsmåte for denne jobben. Greit og høre andres erfaringer.
Mainn Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Tja. Nye pakninger er litt stive så det kan være litt knølete, men med litt bremseveske på så glir de på plass. Prøv å "skru" de inn i pakninga.
Positiv Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Takk. Er det noen som har en link, hvor man kan se step for step, hvordan man bytter pakningene på bremsekalipteren. Hadde vært greit og se på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå