Gå til innhold

topper M30b35


ac turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Tror toppene til alle europeiske m30b35 er like i ytelser hvis man ser bort fra div motorer fra alpina, dinan og hartge som modda toppene for bedre ytelse, tidligere usa versjoner (m30b34) var litt annerledes da de var laget for lavere utslipp og ytet litt mindre enn en m30b28.

Standard m30 har ujevnheter som kan slipes vekk for å bedre gjennomflytningen, endel kanter som kan nedarbeides. tar masse tid å gjøre det selv hvis man skal polere eksos og brennkammer.

Porting og polering er bra for motorer uten turbo, med turbomotorer er det litt bortkasta da innsug er trykksatt og motstand fra små ujevnheter i innsug ikke har stort å si lenger.

Bare korriger meg hvis noen vet mer om m30 topper, det er ihvertfall det jeg mener skal stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna topper fra 1. generasjons m30. De har større kjølekanaler/tynnere gods(tror jeg) - de har vertfall lettere for å sprekke.

Topper fra 2. generasjons m30 er ble forbedret m.t.p dette

3. generasjons (e34, e32) tror jeg er enda litt forbedret. Desse toppene har også større ventiler en tidligere (1 mm større både eksos og innsug), og større porter (?), men også større forbrenningskammer(?)

hmmm... tror du skal dobbelsjekke med noen om denne infoen stemmer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...