ac turbo Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Lurte på om d er noen topper som er bedre enn andre til M30?? Tenke da på til trimming/porting.med eller uten turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ac turbo Skrevet August 2, 2007 Forfatter Share Skrevet August 2, 2007 ingen som vet???????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Tror toppene til alle europeiske m30b35 er like i ytelser hvis man ser bort fra div motorer fra alpina, dinan og hartge som modda toppene for bedre ytelse, tidligere usa versjoner (m30b34) var litt annerledes da de var laget for lavere utslipp og ytet litt mindre enn en m30b28. Standard m30 har ujevnheter som kan slipes vekk for å bedre gjennomflytningen, endel kanter som kan nedarbeides. tar masse tid å gjøre det selv hvis man skal polere eksos og brennkammer. Porting og polering er bra for motorer uten turbo, med turbomotorer er det litt bortkasta da innsug er trykksatt og motstand fra små ujevnheter i innsug ikke har stort å si lenger. Bare korriger meg hvis noen vet mer om m30 topper, det er ihvertfall det jeg mener skal stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Styr unna topper fra 1. generasjons m30. De har større kjølekanaler/tynnere gods(tror jeg) - de har vertfall lettere for å sprekke. Topper fra 2. generasjons m30 er ble forbedret m.t.p dette 3. generasjons (e34, e32) tror jeg er enda litt forbedret. Desse toppene har også større ventiler en tidligere (1 mm større både eksos og innsug), og større porter (?), men også større forbrenningskammer(?) hmmm... tror du skal dobbelsjekke med noen om denne infoen stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ac turbo Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 oki.litt info hær ja.er 3 generasjons topper fra E34 eller???etter 90 mod?? Noen som har portet disse topper???? noen som har bilder?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå