Gå til innhold

merkelig oppførsel , "slurer" på gira, e 39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedde noe merkelig i går når jeg var ute og cruisa.. Var på veg opp en lang bakke og skulle gi på litt i 5 giret, noe som ikke pleier være noe problem, men plutselig begyte bilen å jage på turtallet, og framdriften liksom "sakket litt av".. virket som om clutchen hang litt igjenn liksom..

Girte ned til 4 giret og så om det samme skjedde da, men da funka alt som normalt.. Senere , denne gangen på ei lang slette, i 5 gir, skulle jeg øke farten litt, og ga gass. Samme skjedde igjenn, turtalle økte forholdsvis fort, men framdriften minket, nok en gang som om jeg skulle slure med clutchen (noe jeg selfølgelig ikkje gjorde..)

Denne gangen tråkka jeg in cluchen, og slapp den ut igjenn uten å gire, så virka alt som det skulle etterpå..

Har kjørt en del mil siden det skjedde, men det har ikke hendt igjenn..

Noen som har vært borti det samme? Alvorlig feil? slutt clutch?

Bilen er forøvrig en 520dT,2000 modell, e39..

Skrevet

Jeg har en kamerat som har hatt et lignende problem. Da måtte han vente til clutchen ble kald før han kunne kjøre videre. Den hadde slitte lameller.

Skrevet

hmm..da regner jeg med at lamellene må skiftes?! er vell litt mer bry en å bare bytte bremseklossene frykter jeg.. og sannsynligvis mye dyrere..?!

Skrevet

er bilen damekjørt :P

vis du ikke kan skru så mye er vel ikke så lurt å begynne å skru ut girkassa i garasjen!

mitt råd er å ha med en som har gjort det før ;) eller rett å slett bite i det sure eple og sette den på verksted, ja vet det er dyrt! men da blir det iallefall gjort :)

Skrevet

er på tur i danmark nå, så kom til å tenke på om det var en god ide å kjære ned til tyskland og få skiftet clutch?! noen som har erfaringer med verksteder ner grensen til dk, adr, telefon nr, osv..? hadde jo egentlig passet perfekt, da jeg er i området, og det antakelig koster mye minder i tyskland enn i norge.. ?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...