morrist Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 har sikkert det kipeste orginal anlegget som selges med bilen, og bare radio/kassett orginalt.. Har kjøpt ipod tilkoblingen til harman/kardon og fått ipoden inn på anlegget.. nå tenkte jeg og gjøre noe med høytalerne.. er ikke ute etter å spille så vannet preller av bilen når det regner, men bare helt grei lyd liksom.. Har forsket litt rundt, og sett at det er muligens klargjort for høytalere i dørene?! er iallefall noen gitter der som typisk pleier stå foran høytalere.. er det vanligvis trukket ledninger frem hær? Så til de eksisterende elementene nede i dørene, og bak i taket.. Har tenkt å bare bytte ut disse med noen litt fetere elementer, uten noe ny forsterker, men lurte litt på om den orginale spilleren til bmw klarer og drive eventuelle elementer? som sagt har jeg ikke noe behov for noe super anlegg, bare noe litt bedre enn det orginale.. er jo nesten bedre lyd i telefonen:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2007 bump.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 bumpy road.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Den orginale forsterkeren klarer fint og dra andre/bedre elementer. Kjøp deg en aktiv sub slik at du kan stille ned bassen på de høytalerne som drives av orginalspilleren så vil lyden bli mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet August 9, 2007 Share Skrevet August 9, 2007 har sikkert det kipeste orginal anlegget som selges med bilen, og bare radio/kassett orginalt.. Har kjøpt ipod tilkoblingen til harman/kardon og fått ipoden inn på anlegget.. nå tenkte jeg og gjøre noe med høytalerne.. er ikke ute etter å spille så vannet preller av bilen når det regner, men bare helt grei lyd liksom.. Har forsket litt rundt, og sett at det er muligens klargjort for høytalere i dørene?! er iallefall noen gitter der som typisk pleier stå foran høytalere.. er det vanligvis trukket ledninger frem hær? Så til de eksisterende elementene nede i dørene, og bak i taket.. Har tenkt å bare bytte ut disse med noen litt fetere elementer, uten noe ny forsterker, men lurte litt på om den orginale spilleren til bmw klarer og drive eventuelle elementer? som sagt har jeg ikke noe behov for noe super anlegg, bare noe litt bedre enn det orginale.. er jo nesten bedre lyd i telefonen:P E39 er vel den bilen vi har utført flest "inngrep" på. Det er ikke no problem å skifte høytalerene som sitter i bilen, med andre. Det du bør tenke på er at de du monterer inn er lette å drive. Forsterkeren i org spilleren er ikke no kraftverk, akkiurat. Send gjerne mail, for mer hjelp, og ev bestilling av utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet August 10, 2007 Share Skrevet August 10, 2007 Før du kjøper deg nye og bedre høyttalere, så bør du skaffe deg en forsterker til å dra dem med... For du får faktisk endel mer lyd ut av de orginale høyttelerene bare du klarer å gi dem litt mer watt en den orginale kassetspilleren.. Bytta nylig fra orginal kassetspiller til uorginal pioneer cd-spiller, og vart egentlig veldig positivt overraska. Det spiller ikke helt villt liksom, men skulle ikke tru det var de samma høyttalera. Jeg vurdere sjøl nå å bare montere en liten sub i tilleg, sånn bare for å få litt mer fart på laveste frekvensene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 ok, fatter opplegget.. ,men er så kjipt å bytte ut med noe uorginale deksler osv.. ser litt lite gjennomført ut liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Har cd buissines rds orginal , og bytta bare til to pioneer bak. Nytt liv i musikken med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lkoddenes Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Kjøp deg en slik: http://www.elutstyr.no/product_info.php ... cts_id=520 Det har jeg gjort, den funker flott =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 Kjøp deg en slik: http://www.elutstyr.no/product_info.php ... cts_id=520Det har jeg gjort, den funker flott =) hvordann fungerer den der da? orginal høytaler ledning inn og høytaler ledning ut? hvordan ordner dere "remote" signal til forsterkere når dere benytter den orginale BMW buisness Cd/radio spilleren?? holder på med noe lignende selv, og har kommet til det punktet at forsterkeren trenger en remote (ACC+?) men finner ikke helt ut hvor jeg skal ta det i fra på spilleren... beklager at jeg bruker tråden din til desse spørsmåla mvh Roy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brembo Skrevet Oktober 5, 2008 Share Skrevet Oktober 5, 2008 Det må vel være noen på forumet som har koblet forsterket / aktiv Sub i dette forumet som kan gi ett rakst svar på dette? Jeg står og skal koble en aktiv sub inn bak dekselet v/batteriet bak E39 touring. Trenger å vite hvordan power remote skal kobles. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brembo Skrevet Oktober 5, 2008 Share Skrevet Oktober 5, 2008 Det må vel være noen på forumet som har koblet forsterket / aktiv Sub i dette forumet som kan gi ett rakst svar på dette?Jeg står og skal koble en aktiv sub inn bak dekselet v/batteriet bak E39 touring. Trenger å vite hvordan power remote skal kobles. Håper noen kan hjelpe Etter litt mer leting fant jeg en DYI som kan brukes http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=77789&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå