Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sliten 520 ia 91 mod som trenger en oppussing..

Men for 1 mnd siden tok jeg turen nedover til tyskland å handlet en 89 mod m5. Den er helt strøken og syns det er for jævlig å kaste det fine karrosset. 520`n lider av mange skjønnhetsfeil, blandt annet : 3 nyanser på hvit lakken etter 3 skader. lakkert av samme mann, men klarte ikke å treffe på samme hvit farge. Bilen lider også av rust, sliten motor (330000, bruker mere olje enn bensin), sliten automat (lever sitt eget liv når d gjelder giring).

Så er spørsmålet mitt:

kan jeg ta karrosseri bytte fra 520 til m5? uten å ta over motor,gir og andre vitale deler, da disse er i så dårlig stand?

Altså at jeg beholder alt fra m5 og alikevell kan ta karrosseri bytte?

D jeg tenkte på var evt ta traktorn å kjøre noen runder over bilen eller evt klappe skuffa i taket og over panser osv på den, sånn at den blir kondemnert.

Eller vil d lønne seg for meg å bygge om 520`n til m5? har fått taki papirer på at 520`n kan bygges om til m5. og disse papirene godkjenner biltilsynet.

Siste alternativ er liksom ikke helt min greie da jeg overhode ikke har greie på skiftnøkler og skruing av bil :)

520`n slik den så ut når jeg kjøpte den, desverre er den ikke sånn lengre

dsc00007mu7.th.jpg

Slik ser den ut i dag etter at jeg lånte bort bilen til en på jobben.

bilde003sa0.th.jpg

Slenger med bilde av der den står i grøfta å :)

bilde004qn2.th.jpg

M5`n

dsc01878zt3.th.jpg

dsc01876wb7.th.jpg

Skrevet

karosseribytte går ikk på den måten. da må bilen din være en m5 fra før, og ha papirer fra politi om at bilen er TRAFIKK skadet. og du burde ikke glede deg til å godkjenne. må igjennom en heeeel papirmølle. tør ikke telle de papirene jeg har vært igjennom med m3en. ba bakskjermen din går jo ann å rette, men beste vil jo være å pelle hele den hvite bilen ned til hver minste skrue. fikse-bytte bakskjerm. lakke hele bilen uten noen deler, og sette over ALT fra m5en. og ta bilder fra hele byggingen, kjekt å ha viss du skal selge.

Skrevet

Baksjermen er egentli ikke noe problem, heller ikke lakkering. Men grønne fingrer å mekke bil er ett større problem. Tenker litt å hvordan ledningsnettet passer, eller om jeg må bytte dette også. Å hvordan er det når 520`n er automat å m5 er manuell?

Skrevet

Som du sier, grønne fingrer og mekking henger ikke serlig godt sammen. Jeg vil tro ar det beste, og billigste, vil være og selge begge bilene dine til noen som er interesert i et byggeprosjekt. Og heller kjøpe deg en ferdig M5, hvis det er det du vil ha da.

Skal du få andre (verksted) til og gjøre ombyggingen, er jeg redd for at det vil bli mye dyrere enn og bare kjøpe seg en ferdig en:(

Skrevet

Holder på godkjenne min 318is med rekke6er og helvette med papirer det er :P selg bilene og kjøp en m5 m3 :D

Skrevet

hmm ja dere er inne på noe, sjekka prisen på å få m5`n min med norske skilt, 176 975 norske kroner ink. kjøpesum da.. det er sinnsykt mye for en 89 mod.. hmm, spørs om ikke drømmen går i tusen biter.. skal sjekke litt me noen venner om de kan hjelpe meg, har ett par bilmekaniker venner, å jeg er jo rørlegger, så kan fort bli gjensidig tjenester d :)

men har ikke noe problem å få 520`n godkjent som m5 siden jeg har alle papirer i orden å biltilsynet har faktisk sett papirene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...