Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å vurderer å skifte motor fra m40 (like sløv som den er gammel) til noe litt mer vettugt, m43. Er liten vits i å fikse mer på den ser det ut til. Står en B16 i bilen nå, vil ha B18.

Etter det jeg ser av tegningene av M43motoren, så likner den fælt på m40. Antakelig samme blokka? Toppen ser ut til å være vidt forskjellig.

I hovedsak ser jeg for meg at jeg må skifte lmm, hjernen og antakelig store deler av ledningsnettet. Bortsett fra det, trenger jeg oppgradere bremsene, kassa, eksos osv? Noen som veit?

Markedet for m43motorer er ganske stort later det til, også de som har kjørt rundt 150 (den jeg har har kjørt 170).

Skrevet

tja m43 har både register kjede og direkte tenning. fire coiler som står i høyre støtdemper tårn framme. dette har ikke m40 som er med register reim og en stk coil og seff fordeler. ergo med bytte av maskin må det byttes ledningsnett hjerne coilpakken og seff motor bortsett fra det så er det vel bolt on?????

Skrevet

takker og bukker for svar:)

Så er mitt neste spørsmål...hvor i all verden får man tak i byttemotorer samt resten av brasket som trengs? Har sjekket litt på bruktbildeler.com, og pratet med et par huggerier. No luck so far. Andre steder man kan oppdrive slikt?

Skrevet

solgte just en is motor her på forumet jeg.

er alltid motorer som selges spessielt 4erene siden folk bygger om til rekke6er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...