kristols Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Driver å vurderer å skifte motor fra m40 (like sløv som den er gammel) til noe litt mer vettugt, m43. Er liten vits i å fikse mer på den ser det ut til. Står en B16 i bilen nå, vil ha B18. Etter det jeg ser av tegningene av M43motoren, så likner den fælt på m40. Antakelig samme blokka? Toppen ser ut til å være vidt forskjellig. I hovedsak ser jeg for meg at jeg må skifte lmm, hjernen og antakelig store deler av ledningsnettet. Bortsett fra det, trenger jeg oppgradere bremsene, kassa, eksos osv? Noen som veit? Markedet for m43motorer er ganske stort later det til, også de som har kjørt rundt 150 (den jeg har har kjørt 170).
bmwm50turbo Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 tja m43 har både register kjede og direkte tenning. fire coiler som står i høyre støtdemper tårn framme. dette har ikke m40 som er med register reim og en stk coil og seff fordeler. ergo med bytte av maskin må det byttes ledningsnett hjerne coilpakken og seff motor bortsett fra det så er det vel bolt on?????
bmwm50turbo Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 ja forresten viss du skal gå for m43 b18 gå for 318is motoren der er det 140hk kontra vanlig 318 hvor det er 115.
kristols Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 takker og bukker for svar:) Så er mitt neste spørsmål...hvor i all verden får man tak i byttemotorer samt resten av brasket som trengs? Har sjekket litt på bruktbildeler.com, og pratet med et par huggerier. No luck so far. Andre steder man kan oppdrive slikt?
javewl Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Legg ut en anonnse på ønsket kjøpt her. Er det noen plass du finner slikt er det her =)
Dirty Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 solgte just en is motor her på forumet jeg. er alltid motorer som selges spessielt 4erene siden folk bygger om til rekke6er!
Mr_Sunde Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Henrik Rosenlid har en 318iS som du sikkert kan kjøpe motoren av. Pratet med han for en stund siden. Denne var gått ca 150.000km viss jeg ikke husket feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå