Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg kjøpte bil her for en tid tilbake. Gidder ikke nevne navn på forhandler nå. Men hvertfall. Det første med bilen var at jeg måtte ha ny dynamo. Det var jo greit nok, selvom det røk med noen tusen. Deretter fant vi ut at A/C anlegget ikke virket, lekkasje på gass systemet som ikke er så lett og finne. Og idag fant vi ut at forstillinga er skjev så det holder. Vi kjøpte på den nye framdekk når vi fikk den. Det ene er helt skakkslitt nå, og det etter 3000km.. Forstillinga ble "liksom" justert opp igjen før vi kjøpte bilen. Fattern begynner å bli ganske irritert, noe jeg skjønner, for denne bilen begynner å bli ganske dyr i forhold til beregnet. Vi ringte til de vi kjøpte den av istad. De ville nok ikke fikse A/C anlegget, enda de sa at det virket når vi fikk den. Forstillinga var de litt i tvil om, hørtes ut som vi måtte betale nye dekk selv hvertfall. Dynamoen er allerede kjøpt og betalt. Hva synes dere om slik oppførsel fra en selger ?

Skrevet

Dette er ikkje holdbart!!! Kor lenge har du hatt bilen og kor langt har du kjørt med den? Forstillinga kan de jo påstå at du har ødelagt(kjørt på en kant el noe),det blir vel påstand mot påstand. Einaste er viss noe er gåent av sliasjemessige årsaker(foringer,kule etc.) Da står du sterkere.

AC anlegget BØR de fikse og etterylle gratis! Dynamoen er vel kansje noe tvil om ettersom den virka når du kjøpte den(?). Er jo en bruktbil. Rekner med at du ikkje fikk bruktbilgaranti på bilen hos de?

Du kan prøve å argumentere saklig med de,og eventuelt få NAF eller noen til å gå over bilen for å få deres meining om korleis bilen er og om korleis skadene/feila kan ha oppstått og kor lenge siden de oppstod eventuelt...

Uansett,dårlig PR vil de vel neppe ha på seg :wink:

Skrevet

Kan du fortelle oss hva som står i kontrakten om garanti, anmerkninger etc, samt hvor lenge det er siden du kjøpte bilen? Litt vanskelig å si noe utifra de opplysningene du har gitt.. Ja, årsmodell og kilometerstand kan du jo også nevne.

Skrevet

Det er en 96 mod 318is. Gått 148000km nå. Det som er litt dumt som vi ikke gjorde var å skrive noen spess kontrakt. Alt vi fikk vite ble muntlig sagt osv. Så dårlig fra min side. Men akkurat forstillinga kan de hvertfall fixe. Så får vi se hva det blir til med a/c'en. Men den skulle hvertfall være overhalt og fylt opp iflg de når vi kjøpte den !

Skrevet

Kjør på med fullkraft! Om dere ikke har skriftlig kontrakt er det mest problematisk for forhandleren. Kunden har alltid rett.

A/C 'n skal selfølgelig virke og med rett utstyr er det ikke så vanskelig for et verksted å fikse det, men klin umulig å fikse på heime i garasjen.

Tydeligvis lav profitt på bruktbilsalg fortiden, så her er det tydlig en selger som prøver å fikse litt på bonusen sin, svindler!

Skrevet

Okei. Takk for hjelpa. Skal kjøre på. Ikke at jeg har så behov for a/c i kalde Norge, men er jo kjekt når det først er på bilen. Lekkasjen må være liten for det tok ca 3dager før gassen gikk tom. For de fylte på gratis for meg når jeg sa den ikke virka. Men som sagt. Det tok 3dager. Så var det tomt igjen. Og nye hjul håper jeg at jeg får foran. Tok bare 3000km før de var skakkslitte :(

Skrevet

Heisann.

Fant ut idag at ene framdemperen min er gåen, så tenkte da å bytte ut alle til stivere dempere og senkefjerer.

Men hvor mye kan jeg senke bilen?

Det står nå på 225/40/18 dekk.

mvh Morten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...