Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe anlegg


Anbefalte innlegg

Heisann, er rimelig ny på dette med anlegg og slikt til bilen.

Så tenkte å prøve å få svar på noen av spørsmålene mine her.

Altså, har tenkt å bytte ut orginal anlegget i min e36 320 coupe.

Har en ok spiller allerede, så trenger ikke bytte ut denne.

Så jeg lurer på om en slik pakke er noe å satse på egentlig ? Se link..

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1674

Og enda kjøpe et par diskanter..

Neste spørsmål er da; Hvilke kabler er det egentlig som trengs til noe slikt ? Har vært et anlegg i bilen tidligere, så det ligger allerede en signal kabel klar der ihvertfall.

Siden det allerede har vært et anlegg i bilen, så er det 2 bassrefleksrør som stikker opp gjennom hattehylla. Skal disse rørene gå nedi basskassen som kommer til å stå i bagasjerommet ?

Kansje noen dumme spørsmål, men er altså helt grønn på dette området egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er rimelig ny på dette med anlegg og slikt til bilen.

Så tenkte å prøve å få svar på noen av spørsmålene mine her.

Altså, har tenkt å bytte ut orginal anlegget i min e36 320 coupe.

Har en ok spiller allerede, så trenger ikke bytte ut denne.

Så jeg lurer på om en slik pakke er noe å satse på egentlig ? Se link..

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1674

Og enda kjøpe et par diskanter..

Neste spørsmål er da; Hvilke kabler er det egentlig som trengs til noe slikt ? Har vært et anlegg i bilen tidligere, så det ligger allerede en signal kabel klar der ihvertfall.

Siden det allerede har vært et anlegg i bilen, så er det 2 bassrefleksrør som stikker opp gjennom hattehylla. Skal disse rørene gå nedi basskassen som kommer til å stå i bagasjerommet ?

Kansje noen dumme spørsmål, men er altså helt grønn på dette området egentlig..

Ingen dumme spørsmål her :)

Få ut det gamle annlegget, jeg har en e36 coupe selv. Orginal annlegget i disse bilene er ikke MYE å skryta av fysj! Men nok om det.

den punch pakka du har funnet, fungere veldig fint hvis ikke du er så veldig kresen, men en ting. Siden du først er i gang med bygging av anlegg, bytt høytalerne foran også.

Hvis det allerede er signal kabel som ligger klar bak i bagageommet så trenger du bare å trekk strøm kabel til forsterkern bak.

ang den pakka så ser jeg det er 6x9 inkludert de passer men, bare hvis du enten kjøper en slags brakrett som er beregnet til å passe de orginale høytaler hullene bak i hattehylla. den braketen gjør at 6x9 passer i firkanta hull på en måte:P hvis du skjønner. Tror du kan få kjøpt de braketene på bilradiospesialisten faktisk :)

Den andre måten som jeg ikke annbefaller, at du gjør er at du kutter hull til 6x9. velger du å gjøre det må du bruke ei bajonetsag, rotterompe eller vinkel slipper. Annbefaller deg å bruke BAJONETSAG, det gnister ikke. Som jeg kommer innom senere så er bmw lagd litt anderledes en mange andre bil i hattehyll fordi på bmw (e36 hvertfall) så er det en stål ramme selv hylla hviler på, det er den man må kutte ut i med bajonet saga får å få montert 6x9 hvis ikke man har brakrett for om bygging fra org høytalere til 6x9..

De 2 bassrefleksrøra som går igjennom hattehylla og ut i coupen er ikke beregnet får at de skal gå inn i kassa, men får å få bass(lav hz'a) ut av bagagerommet og inn i coupen der du sitter. Mange har bassrefleksrør i hattehylla. Hovedgrunnen er fordi e36 og bmw generelt er vanskelig å få lyd i (bass) fordi den er bygg kompakt og tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...