Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

merket noe veldig rart på vei hjem fra oslo i forgårs.

Av ogtil så går turtallet mitt veldig ugjevnt, og den rykker når jeg kjører vanelig i feks. 4. gir.

Virker veldig rart, er på en måte noe som sperrer når jeg øker turtallet.

Motoren stopper aldri, men hakker og puffer. Virker som den på en måte bremser.

Noe lignende skjer når viftereimen hyler når jeg kjører i en stor søyle, eller lignende.

Noen som har vært borti noe lignende? Det skjer bare av og til. Feks for 10 min siden, så gikk motoren helt fint, og den dro akkurat slik den skal.

Håper det er noen kloke hoder med erfaring som kan svare meg!

/

fortvilet kolly :S

Skrevet

Hei!

Slenger meg på her jeg og. Har opplevd de samme symptomer som deg.

Jeg har og merket samme problemet på min 325i de siste 3 dagene. Kjøpte bilen for bare 2 uker siden. Har greid å kjøre på 100 mil ca uten noe antydning.

Så merket jeg også dette problemet. Kjører vanlig i normalt turtall. Så virker det som den dør litt. Ikke drar skikkelig så plutselig kommer den igjen. Merkes kun på turtall fra 2000 og nedover. Både kald og varm motor.

Første gangen jeg merket det var på varm motor. Slapp opp gassen og skulle gi på igjen så var den slik. Har skjedd hver dag de siste dagene. Nå spesiellt i det momentet som motoren går fra nesten varm til arbeidstemperatur.

Idag tidlig så fikk jeg fusken i påkjøringsrampa til motor vegen. Ga litt gass så fusket den...kom liksom ikke igang. Så trådde jeg bånn pedal og da våknet den igjen.

Håper noen kan gi svar eller tips på feilsøking for dette.

Skrevet

den spinner ikke på vifte reima da? slik at den ikke gir strøm til dynamo!? selv om jeg tviler det er feilen :P

bruker den mye bensin? er luftfiltere tett? gåen LMM ganskje! eller falsk luft? er mye rart det kan være :P

Skrevet

oki;) er bare så vanskelig å feilsøke når det kun skjer av og til..

Tror dere det er noe fare å kjøre selv om det skjer av og til?

Lettere å finne ut av feilen når den er konstant..

Skrevet

Dumt spørsmål kanskje men hva er en LMM?

Nå har min blitt verre idag. Nå lugger den ved normal kjøring på turtall rundt 2000. Kommer ikke helt igang når jeg trår klampen i bånn heller. Så plutselig er det bra igjen.....merkelig.

Noen må jo vite noe om dette?

Evt link oss videre til annen tråd hvis dette er tatt opp før.

Dette er ikke gøy!

Skrevet
Hadde dette problemet eg og en gang. Da var de den ene coilen som var gåen.

Dette er det første jeg ville ha sjekket også. Hvis du ikke har muligheten til å gjøre det selv, så få et verksted til å teste coilene. Symptomene til twindekk hørtes veldig ut som et coilproblem.

Skrevet

Mine symtoner er ganske like, men jeg tror ikke jeg er like lankt på vei som twindekk er...

Håper noen kan se på mine symptoner også...

Skrevet
Noe lignende skjer når viftereimen hyler når jeg kjører i en stor søyle, eller lignende.

dettte kan ikke være servoreima ved fullt rattutslag?

Skrevet

Hei!

Takk for alle svar. Husk å svare på trådstarter sine problem og. Vil ikke stjele tråden. Men siden det var ganske like symptomer så slnag jeg meg på.

Kan bare nevne at på vei hjem igår så ble den skikkelig fæl. rundt 2000 hakka det utrolig mye. Kom igang igjen ved klampen i bånn....men etterhvert så dro den ikke rent på høyere turtall heller. Hang liksom igjen ved klampen i bånn også. Jeg gassa på litt skikkelig og da smalt det i den et par ganger også.........Jeg kjørte hjem og parkerte. Spiste middag og gikk ut til bilen igjen. Tok ut luftfilter og renset dette litt. Skrudde opp diverese "skrukorker" som jeg tror er til noen sensorer eller lignende og blåste litt i og skrudde tilbake. Kakka litt rundt og stramma litt småtteri med skrutrekker o.l

Så tok jeg en testrun....da var plutselig alt bra igjen....gikk som bare det. Idag til jobb også merket jeg ingenting......MEN jeg må finne ut av det så det ikke plutselig havarerer.

Jeg tør ikke helt å stole på bilen når den er sånn....

Etter symptomene å dømme er det coil, plugger, og luftmengdemåler som kan være problemet da skjønner jeg.

Skrevet

Har samme problem selv, M50/B25 motor, skiftet tennpluggene, og nå hakker han på høyt turtall også, 4000-5000+ ingen drag, samme opptil 2000. Hadde olje på de gamle pluggene og sjekket de nye etter en dag, dem var også olje, så har bestilt nytt topp deksel pakkning. Så hvis du også har olje på pluggene kan det være feilen. Noen sier også det kan være en coil som tuller, så har bestilt en ny coil som jeg skal bytte, alle er lik forutenom en som er blitt byttet i bremi og de fleste har fortalt meg at den skal jeg bare kaste vekk :P får kanskje delene i morgen, så kan si hvordan det ble etter byttet av toppdeksel pakning og coil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...