Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har putta i en M20B20 i E30'n nå og den går på fri eksos nå (har ikke fått eksosen enda) Men ved tomgang dunker/klakker det no jævlig fra bakre del av motor. Legger jeg meg under bilen så hører jeg "tydelig" at det fra bakredel rett over bunnpanne. (syl 5 , 6 )

Dette er på tomgang, ved gasspadrag på motor så høres det ikke noen klakkelyd (støyen fra selve eksosen er høy, men mener nå at rådebank skulle man hørt uansett) Har prøvd diverse turtall å holdt den jevn, men fortsatt ingenting. Dette er altås kun et fenomen som intreffer ved tomgang.

For å komme til spm. Er rimelig sikker på at det rådebank, men tar jeg feil så håper jeg noen kan korrigere meg.

Eventuelt, vet noen hvor man kan få pusset veiven så jeg kan få byttet ramlagerene? Kan jeg pusse den enkelt selv ved bruk av micrometer osv?

Skrevet

Få tak i en ny motor som går og er i orden. En m20b20 er ikke dyr,og uansett billigere enn å fikse en med rådebank.

Skrevet

må slipes på verksted, kan ikke "pusse" den selv. når du har gjort det kan du montere det sammen igjen med overdimensjonerteveivlager.

Skrevet
må slipes på verksted, kan ikke "pusse" den selv. når du har gjort det kan du montere det sammen igjen med overdimensjonerteveivlager.

Takker så meget for svar ;) Er hva jeg var ute etter, lite sugen på å kjøpe ny motor da jeg har lagt mange timer å mye penger i akkurat denne motoren å har lyst til å ha den til å fungere som den skal.

Er det mest sannsynlig kun lagrene som tilhører rådene som har røket eller er må jeg bytte hele rekka med lagre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...