Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan sette 325 motor ned på 316 forstilling, bruke 325 gaer å mellom aksel. Men bakstillinga blir da fra 316, å du har trommel brems bak. Har du 325 dele bil så er det greieste å plukke for bakstilling av denne :)

Skrevet

Det funker med trommel bak. Men du vil da ikke få den største bremseeffekten i de rette tilfeller. Er en grunn til at det er satt skiver bak på en 325. Motor=passer rett oppi, ledningsnett må du ha ++, Girkasse fra 325, mellomaksel fra 325. Diffen din vil trolig ta kvelden etter en stund om du kjører den hardt å rått. (skal vell ikke så mye te med 2.5L istede for 1.6L)

Skrevet

heisann :)

Har nettopp gjort dette selv.

Du BØR bytte forstillingen, en 316 forstilling er tynnere og svakere, er bra mye mer krefter du setter i bilen også. Skal kunne tåle litt mer trøkk, bakstillingen kan du beholde, men hvis du skal leke deg osv kan det være en fordel å bytte denne også. Ledningsnett burde følge med motoren, samt datahjerne ( koster 10000 kr ny ca. ) og det er plug and play. Bensinpumpen var den samme, så orket ikke å bytte den.

Skrevet

har satt i 325 motor i min 318 for 2mnd siden. æ satt bare motorn rett neddi uten å bytte noen ting. ledingsnette å hjerne va med på motorn. æ bruke 318 girkasse, mellomaksel å diff. funke bra d. æ har montert turbo å no, men har itj fått d t å funk heilt einno

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...