Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en E30 M3 her for noen mnd siden. link til bilder av bilen nederst på signaturen min.

Mine første tanker var å holde bilen orginal, få tak i to stk 16" M3 felger å la den være slik fortsett fra sotede lykter rundt om.

Men nå har jeg så utrolig lyst å senke den, men frykter stort tap i verdi på bil siden den er orginal nå.

Hvordan funker vanlige senke fjærer på E30 M3?

Justerbart er jo det jeg har mest lyst på, hvordan er dette, å hvilket skal handles, KW har jo tre varianter. hvilken lønner seg?!

Takker på forhånd for svar.

Mvh

Kenneth Mr.Silver Vassli

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for noe verditap. Du trenger jo ikke å kaste de originale fjærene heller da :wink:

Det er faktisk lite senkefjærer som er godkjente til E30 M3, så sikkert like greit å gå for coilover.. KW funker sikkert greit det, men mener at det er mulig å få H&R også.

Skrevet

det jeg også har tenkt på.. trenger ikke å kaste orignale fjærbein.. hvis jeg skal kjøpe justerbart på koed så skal de ha de orginale, det blir uaktuelt. hva mener du som har M3 fra før av, gjør jeg noe dumt om jeg senker ?

Fant ut noe her om dagen, M3`n min er nummer 903 av 1519 lagde.. litt gøy :)

Skrevet

Jepp de gammle fjærbeina må som relgel sendes i retur, men att bilen får verdi tap på grunn av nye dempere og fjære tviler jeg på. Ser jo att de som er ombygd med større motor er enda dyrere enn de som er orginale, så her er det karoseriet som er viktig å holde orginalt 8)

Min e30 M3 med s38/B36 motor selges ikke billig hvis den skal selges.

Skrevet
må du ikke som regel levere inn de gamle fjærbeina når du kjøper coilovers da?

Jeg leverte ikke inn mine når jeg kjøpte H&R til min. Det er også TÜV-godkjent. Anbefales!

Skrevet
det jeg også har tenkt på.. trenger ikke å kaste orignale fjærbein.. hvis jeg skal kjøpe justerbart på koed så skal de ha de orginale, det blir uaktuelt. hva mener du som har M3 fra før av, gjør jeg noe dumt om jeg senker ?

Fant ut noe her om dagen, M3`n min er nummer 903 av 1519 lagde.. litt gøy :)

Nr.903 av de med 215Hk mener du sikkert...

Jeg mener at det ikke har noen betydning for prisen om du har montert et coiloversett. Men selv har jeg montert et originalt Grp.N sett pga jeg ikke var ute etter en spesielt lav bil, men en som funker bra til banekjøring. Originale fjærer ligger selvsagt på lager. Demperne var fra 1987 så de kastet jeg.

Jeg spurte om H&R hos www.sandtler.de før jeg handlet. Var ikke snakk om at de skulle ha gamle fjærbeina da iallefall.

Skrevet

nr.903 av 1519 av de med 215 hk ja.. glemte å skrive det.

Men skal det kjøpes er det totalt uaktuelt å levere inn det orginale.

Hva endte du på i pris med et slkt H&R sett ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...