jolly Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Hei. Leste en eller annen plass om noen som hadde et problem med en raslelyd når man kjørte over fartsdumper . Han som hadde dette problemet nevnte noe om noen klips eller fjærer som skulle være på bremsesylinderen i kalipteren. Altså....hvis jeg tenker riktig så er en bremsekloss akkurat passe løs til å kunne lage denne lyden. PÅ meg virker det som om det er den innerste klossen som skaper dette spetakkelet. Akkurat som om du rasler med en nøkkelknippe , og når jeg bremser sånn hallveis så er lyden borte. (avogtil) Problemet er på en E39. Kan noen hjelpe meg....???
jolly Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 opp med denne......kom an da. Helt sikkert noen som vet hva jeg snakker om, og hva som er løsningen
BRIO Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Du er sikker på at det ikke er småstein/single som ligger i bremseskjoldet da? Ganske vanlig problem på e39 dette.
Berre83 Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Bytta just klosser på min e-36. Hadde samme rasle/klirre lyden der. Da var det den innerste klossen som var synderen. Så det er jo godt mulig at du har samme problemet.
Andreas1 Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 99% sikker på at det ligger småstein innenfor bremseskjoldet ditt. Må demontere og fjerne steinene.
Troendern Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 akkurat samma problemet på min e39, høyre fremhjul. Skjemmes når jeg ruller rundt i trondheim sentrum i helgene . Var på verksted (Esso) med den på torsdag, men de fant ingen feil. ba meg kontakte spesial verksted for bmw. Esso mente at det kunne være fra eksosanlegget, problemer med en foring.
BlueM Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Som mange andre her sier, helt sikkert stein som ligger innenfor bremseskjoldet. Finn deg en åpen og øde plass og rygg det du er kar om. Pleier å få bort steinene i 90% av tilfellene. Om det ikke hjelper så må nok hjulet av.
BRIO Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Jeg brukte trykkluft og blåste inn fra undersiden i forskjellige vinkler. Ca 5 min på hver side og raslingen var så godt som borte. Etter en lang sommer er det tid for å gjenta operasjonen. Det var en her på forumet som la silikon i åpningen ved bremseskjoldet for å få slutt på problemet. Kan være noe å prøve.
aloebiz.net Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... t=foringer Det var nok meg det gitt!! Se linken!
BRIO Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Der var du , ja Funker silikonløsningen enda??? Jeg må snart ta et seriøst oppgjør med bremseskjoldene. Jeg tåler ikke ulyder i bil
aloebiz.net Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Ja den funka fjell den Men nå solgte jeg bilen for en drøy måned siden da... Men hadde løsningen i over 6 mnd uten at det kom noen ny raslelyd
BRIO Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Høres bra ut. Da vet jeg hva jeg skal gjøre når tåken letter
jolly Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Nå har jeg gjort som dere sier og tatt av skiver og brukt trykkluft og blåst ren dritten. Skjerte ut et "V" hakk helt nederst på skjoldet (for at det ikke skal skje igjen), skrudde sammen hele greia og kjørte tulling på alt som heter fartsdumper og ujevn vei. IKKE EN LYD. HELT TYST!!!!! Det var vel egentlig som forventet at det skulle være slik for det har jo dere sagt. Det som forundrer meg er hvor lite som var inni der , som forårsaket dette utrolige skrammelet. Vanskelig å kalle det for stein. Faktisk så var det så lite at det er på grensen mellom stein og sand. Gjør det samme og få det stille orolig også med vinduet nede......
BRIO Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Godt at det ordnet seg Ikke så dumt det der med V-hakk. Noe å tenke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå