seid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Heisann må vel legge ut en liten tråd om mitt e30 langtidsprosjekt som jeg har begynt på. Bilen er en e30 320i som jeg kjøpte hos HelgePer her på forumet. Mine foreløpige planer er: -demontere hele bilen -fikse rust(lite rust heldigvis) -har litt lyst til å syrevaske hele karroseriet(men det er litt dyrt) -m3 glassfiberdeler -carbon interiør(dashbord,dørsider,hatthylle++) -alu inne i gulv -2 stoler -4 punkts seler -bur -m3 bremser -litt sprek motor(type ?) -lett lekebil slik den så ut da jeg hentet den Bare å komme med synspunkter og tips. Jeg kommer også til å bruke denne tråden til å få tips og sånt.
seid Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Slik ser den ut nå etter en kveld med skruing Er det noen som vet om noen som driver med syrebad i midt-norge? Eller er det noen som tar på seg sandblåsing?
seid Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 Da er nesten alle skruer ute, bare rattstammen som står igjen. Hvordan skal jeg få av den, den er festet med noen rare popper, er de å få tak i viss jeg borrer de ut? Slik ser den ut nå
Rogern Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 Her skal d gjøres skikkelig ser jeg stå på! di poppene er skruer. di hadde et lite hode når di ble montert på bmw-fabrikken, men di er laget slik at hodet knekker av når di teites. slip et spor og bruk slagskrujern eller bare hammer og meisel..
lillepål Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 Detta ser ut som et greit prosjekt.. Må nesten ølge med litt her.. Lykke til!
seid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Her skal d gjøres skikkelig ser jeg stå på!di poppene er skruer. di hadde et lite hode når di ble montert på bmw-fabrikken, men di er laget slik at hodet knekker av når di teites. slip et spor og bruk slagskrujern eller bare hammer og meisel.. Takk for den Er det noen som har en formening om det er vært å koste på syrevask til 10000,- kr på en gammel 320? Kan det noen gang lønne seg?
Rogern Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 10.000 i syrebad på en lekebil synes jeg er mye så lenge du ikke har stort budsjett. ville heller brukt di pengene på en kraftig kompressor og sandblåserutstyr og sandblåst bare der d trengtes. kompressorn får du jo veldig mye bruk for fremmover i prosjektet. kunne jo lakkert bilen selv også da hvis du ikke allerede har komp. da
seid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Er veldig usikker på den syrevaskinga ja, men hva koster de å få bilen sandblåst da tro? Har ikke plass til noe sandblåsing hjemme så det tror jeg ikke blir aktuelt. Noen som vet om M3 glassfiber deler, gjerne hele sett?
seid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Noen nyttige tips for å få av disse asfaltmattene? De sitter noe så jævli.
D.Toft Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 enedlig flere som gjør skikkelig arbeid. asfaltmattene fjernet eg med øks og stort flatt skrujern, skrapte med dem og varmet med varmepistol.. lykke til
snes Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Noen nyttige tips for å få av disse asfaltmattene? De sitter noe så jævli. Kan prøve med en varmepistol kanskje? Passe på at lakken ikke sprekker snes
seid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 enedlig flere som gjør skikkelig arbeid. asfaltmattene fjernet eg med øks og stort flatt skrujern, skrapte med dem og varmet med varmepistol.. lykke til Må bare bruke tiden til hjelp sikkert. Usj for en jobb.
D.Toft Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 går egentlig kjapt... ikke så dritt jobb bare ikke varm for mye, da blir den ekkel og klissete, værre å få det av da ;
seid Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Da er rattstamme og asfaltmatter ute. Skruene til rattstammen måtte jeg borre ut, men det gikk greit det å. Asfaltmattene varmet jeg med varmluftspistol, og da dro jeg av store flak med asfalt. Takk for tipsene. Nå er de bare noen få plastikkplugger igjen så er bilen klar for syrevasking/sandblåsing. Rattstamme borte Asfaltmatter borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå