tuniluni Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 har en e36 med m40 1.8l som ikke går på den ene sylinderen på tomgang, den går fint i høyere turtall. noen som veit om det er noen triks for å justere ventilene? eller er dette ikke justerbart kanskje? skjønte ikke helt hvordan man skulle stilt på dem=/ eller kanskje det er en ventil som er bøyd eller ventilring som er slitt? noen forslag eller erfaringer?
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Når min ikke gikk på syl 1 så hadde jeg topppakningshavari, inntrer sjeldent at pakningen går rundt syl1, men inntreffer oftere at den ryker rundt 2/3.
oddis Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Har du gnist på alle pluggene da? Hvis ja, ta en kompresjonstest. Ventilene er hydrauliske så de kan ikke justeres. Hørtes veldig dramatisk ut om de faktisk skulle sette seg såpass fast at de ikke rører seg overhodet, men det er en mulighet. Tikker motoren fælt?.
tuniluni Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 har nettopp skifta toppakningen.. der lakk det inn i syl 2.. men det er fiksa nu.. og det gnisterer som bare det.. motoren tikker ikke noe.. bare det lille man hører fra fordelern=P
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Ok. så du er sikker på at det nå er tett? Planet topp å trykk testet den osv.? Byttet plugger etter toppakningsbytte? Du kan eventuelt ohme pluggledningen for å se om den er helt. Hvor mye det skal ligge på husker jeg ikke.
tuniluni Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 hehe, takk for alle innlegg:D men jeg fant ut hva feilen var.. det var dysa som enten er tett eller ødelagt elekronisk, skal prøve dyse rens i bensinen eller så spanderer jeg ny dyse på bilen,, tok å bytta dysa fra 2ern.. til 1ern.. og da slutta 1ern å gå på tomgang^^ tok også å trykk testa alle sylinderne.. alle lå på mellom 10-11 bar=D gla jeg ikke hadde ventil problemer=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå