Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Skal demontere veiva, M20B20, lest akkurat i Haynes å står der at motoren må snues på hodet (dvs. da vil jeg jo trenge å demontere toppen +++ for å få til dette) Er det virkelig nødvendig eller kan jeg få den ut å inn med en annen ved å ha den "rett opp å ned" i luften? Sikkert dumt spm, men jeg veit ikke.
Stian Børresen Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Du bruker vel motorbukk og snur motoren 180grader rundt og skrur av bunnpanne og løsner derifra?
Fliid Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Det kan jeg selvølgelig gjøre. Har ingen motorbukk, kun traktor til løfting. Men hvor får jeg tak i "motorbukk"?
destroyy Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 biltema..... http://www.biltema.no/products/product. ... mId=102764
Fliid Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Som om jeg setter motoren min i noe fra Biltema.. Hehe. Spurte før jeg hadde skjekket nettet for motorbukker. Men noen som har en motorbukk de veit fungerer bra på M20B20 (ser det er 4 bolter som stikker ut av en motorbukk på de på nettet) Og som kan dreies?
Stian Børresen Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Biltema sin motorbukk fungerer utmerket:) er flere her inne som har brukt den på sine prosjekter så den er billig og bra:) Er jo mye enklere å skru når du har motoren ute av bilen og i et slikt stativ. Skal kjøpe en slik selv snart så jeg får bygd opp den nye e30 motoren min;)
Fliid Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Det er 3 gang jeg setter i /tar ut motoren Så den skal selvfølgelig ut for å få demontert dette. null sak det. Men har gjort diverse operasjoner ved bruk av traktor (henger motoren i lufta) pall ++. Men så kom jeg til det med at den skulle helst vært opp ned ifølge Haynes og jeg vil ikke demontere topp osv. så derfor var jeg på jakt etter noen svar Men tittet på biltema stativet. Kan snues 360 grader å skal passe. Da er det jo ikke mye annet å gjøre enn å smile å være glad
Stian Børresen Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 er vel flere av de som vanker på forumet her som bygger spreke motorer som har brukt den å kan gi litt synspunkter på stativet, men etter det jeg har skjønt så er det ganske så bra:)
Dirty Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Stativet er knall! like bra som vilket somhelst annet merke stativ
Ballder Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Gi meg en god grunn til at motoren MÅ snues opp ned, sett bort fra praktiske fordeler det fører til med tanke på løft og skruing..
Ballder Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Gi meg en god grunn til at motoren MÅ snues opp ned, sett bort fra praktiske fordeler det fører til med tanke på løft og skruing..
Fliid Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Gi meg en god grunn til at motoren MÅ snues opp ned, sett bort fra praktiske fordeler det fører til med tanke på løft og skruing.. Som sagt. leste dette i Haynes. Derfor spør jeg. Dette er vell ment i Haynes som du allereede nevner grunnet at veiva er tung ( da er det mulig å gjøre dette enkelt alene uten å anlegge en tredje arm for å holde veiva oppe samtidig som du kanskje bruker de 2 andre på å skru. og at det gjør skruingen noe lettere.
Stian Børresen Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 man må vel ikke snu motoren men det letter jo arbeidet en god del. uansett må jo motor ut av bilen for å komme til skikkelig, så hvorfor ikke bare sette den i motorbukk og spare tid og krefter?
Fliid Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Har sett litt på bruksanvisningen til den på Biltema, er som alle andre bukker fire pinner som stikker ut som motoren skal festes i. passer disse i pinnene i noen hull på motoren? Eller plasseres disse på utsiden av motoren da denne vil kanskje hvile på disse? Kan ikke si at jeg husker å ha sett slike "hul" utenom det løfte festet som er bak på toppen over girkasse..
D.Toft Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 kruke giskasse boltene og fester disse 4 pinnene der som man fester girkassen i blokken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå