Gå til innhold

Motormuligheter i div. 3-seriemodeller..

Jens
 Share

Anbefalte innlegg

God dagen, brødre.. :)

Er en kar på 17 som bruker mye tid på å fundere på førstebil - eneste jeg har kommet fram til so far er at det blir BMW, noe som ble bestemt i sjette klasse.. ;) Har også kommet fram til at jeg vil ha 3-serie, men innafor den bestemmelsen er det mye å fundere på..

Som alltid er jeg på GATEBIL når det er treff på Rudskogen - og nå i juli mener jeg BMW var godt representert.. Fant ut at jeg skulle prioritere motor framfor utseende, og har derfor noen spørsmål:

1: Om jeg kjøper en vanlig E30 3-serie, hva må da til for å kunne putte en S-14 i den? Motorfester ifra vanlig firesylinder av samme modell? Er det no forskjell på motor- og girkassefestene i, for eksempel, en 320i og en 316i? Hva anbefales av understell når motor'n er såpass frisk?

2: Har fått at S-14 i E21 ikke er no større problem; hva ligger det i det? Hvor mye må gjøres? Finns det no girkasser ifra E21 som fungerer sammen med en S14 uten større modifiseringer av girkassefester og lignende?

3: Om jeg ender opp med E30 og M3-motor, duger det da med akslinger og diff ifra en ikke-M 3-serie?

Om noen gidder komme med hint og vink, som ikke inngår i de 3 spørsmålene, så mottas det med takk.. Har ikke noen annen mulighet for å skaffe meg kunnskap enn å spørre, så dere får bare tåle det at tråden/emne ble litt langt.. :)

Hilsen Jens de Flon.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg kjøpt emg en førstebil så hadde jeg kjøpt meg en BMW E30 med sekser, 320i, 323i, 325i. Angrer enda på at jeg ikke kjøpte det som første bil, men har endt opp med 2 stk og fler skal det bli. S14 passer rett oppi en hvilken som helst E30, så lenge du bruker riktige motorlabber ( de som skal være til S14). Understellsmessig så veit jeg ikke, men bremser, diff, mellomaksel, stikkakseler . Altså hele understellet ville jeg selv byttet til M for å få den rette følinga med bilen. Dette er vanvittig dyrt å helt bortkasta spør du meg. Kjøp en E30 med sekser så er'u ferdig med det å kan kådde derifra (Ikke sett i S14). Rimeligere å garantert mer morro :D E21 er helt konge bil, men jeg vet ingenting om den. Desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

istendefor å skal begynne å bygge bil! kjøp deg en e30m3 kommer fort opp i samme pris vis du skal begynne å bygge \å gjøre det skikkelig.

em s14 er heller ikke den leteste motoren å få tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt meg en e30 325i. Den går bare litt dårligere enn en s14 og i tillegg får du den fine sekserlyden. skal du kjøpe en s14 motor med kasse, så må du nok ut med 20-30 lapper. Da ville jeg heller ha brukt de pengene på et snikturbobygg, så kommer du fort opp i 250hk+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg kanskje banner litt i kirka nå, men en volvo 240 er faktisk ingen dum førstebil.hehe. Da kan du kjøre inn i den fjellveggen opptil flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...