Bimern Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Har byg om fra auto til manuell, og sliter med en ganske kraftig vibrasjon i bilen mellom 50-80. Har vell engelig funnet ut at det kan være mellomakslingen. Har det betyding hvordan akslingen er satt samme? da den har vært delt en tur? Er jo ca 30 "hakk" å velge mellom, regner med akslingene er balangsert når den var ny en gang i '86, men er bitetne balangsert hvær for seg eller sammensatt? Kan forøvrig nevens at gummien og lagret midt på akslinga er ny, og har prøvd å bytte hardykoblingen - ingen forskjell
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Mellomakslingen er merket med en hvit dott på vær del for når du skal sette den sammen igjen, Orginalt fra hva jeg veit. Jeg merket selv en prikk på vær del selv for å være sikker på at jeg fikk det riktig sammen. Er det kast i mellomakslingen skal det riste som et helvete i girstanga (er der du merker det først etter hva jeg har blitt fortalt) Kan og være at du bare har satt det 180 grader feil på koblingen som er på diffen. Jeg har og byttet opphengslageret på midten av mellomakslingen.
Bimern Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 observerte den hvite dotten på den enebiten i går da jeg lå under der å fikla ja. Får vel krype under igjen å se om jeg finner en dott til . Tar imot flere tips med takk.
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Finn begge dottene. få de over hverandre ved å bytte hakk. Da er det garantert vekk. (Om du ikke har vært bak på diffen å kødda med koblinga der som sagt.
oddis Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Forsikre deg isåfall om at mellomakselopplagringa er i orden.
Bimern Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Forsikre deg isåfall om at mellomakselopplagringa er i orden. den er helt ny (på midten ivertfall)
Frode H. Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Det er vel mest trolig at mellomakselen er balansert for seg selv (uten bakdiff) og da skal det vel ikke ha noe å bety om man snur tilkoblingen til diffen 180 grader?
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Frode H. Det med diffen kan jeg kun trekke ut fra hva som står i Haynes. hehe. Men om du ser på "braketten" på diffen. Så ser man at 2 av sidene er bøyd inn. to er helt rette. så tror Hynes mener om du setter den rette kanten på akselen mot den bøyde på braketten på diffen så blir det galt. ? Om du skjønner. hehe
Frode H. Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Ja, i det tilfelle er det nok lurt å sette den på slik den sto. På E34en min er det en rund flens med hullsirkel slik at den kan monteres i mange posisjoner uten at den avviker fra senter.
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Refererer da til side 8.6, punkt 9. Kardanaxel. gå til trinn 12 " Om Kardanaxeln vibrerer efter montering är de två halvorna vid glidknuten monterad 180 grader ur balans"
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Men poenget Bimern, det er; Da har meg og Frode H. funnet ut hva som er galt i ditt tilfelle
Bimern Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Men poenget Bimern, det er; Da har meg og Frode H. funnet ut hva som er galt i ditt tilfelle Sånn er min kobla mot diffen da: er dette rett eller er 180 grader feil?
Fliid Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 feil. snu den. å sett prikkene som er på vær av delene av mellomakselen mot hverandre.
Bimern Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Har funnet de hvite dottene nå, de var ikke på linje nei Hvis noen finner ut av bildet mitt av koblingen mot diff mens jeg skrus litt hadde det vært topp (har ikke haynes boka sjø)
Bimern Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 feil. snu den. å sett prikkene som er på vær av delene av mellomakselen mot hverandre. Takker og bukker, skal prøve det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå