Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei holder på å sveise turbo manifoil nå. har også turboen klar.

til 528i motoren..

noen tips til ok trykk jeg kan kjøre sikkert på orginal innmat i motor ?. turboen er garret t04 ar60

skal også skifte plugger før jeg monterer manifoilen pga kommer ikke til etter den er montert. noen å anbefale for turbobruk ?

jeg har orginal dyser nå. di er gule. er disse ok ? eller evt hvilke andre dyser bør jeg bruke ? hva med bensinregulator for bedre bensin trykk ?

sist men ikke minst. olje til turbo,! har liksom forberedt meg på at det var en oljetrykks bryter med oljeslange på som jeg kunne bruke ett T nippel på for å hente olje der.

skikka no runt blokka å innsuget men fant ikke noe olje slanger. noen spesifisere hvor jeg kan hente olje fra.

ca gamp er det mulig for meg at jeg får ? den er forholdsvis friske 184hk i den nå.

Skrevet

Etter å snakka med flere som driver med turbo m30 motorer fant jeg ut at ca 0,7 bar er relativt "safe" for en 2,8 med standard innmat, med en god intercooler og tillegssprut eller standalone datasprut er 260 hester ikke helt på jordet.

De gule dysene er helt greie, du bøt tenke på datasprut og rette bensintrykksregulatoren, for lite bensin gjør artige ting med motoren din, smelta stempler, brente ventiler, ødelagt div deler, detonasjon osv.

Se på www.mye28.com og se under forced induction delen av forumet, masse erfarne folg med virkelig god greie på turbolading av e28ere med m30 motor, deriblant håndteringen av oljetilførselen, bruk søket på forumet og les deg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...