Gå til innhold

Overoppheting


NGX
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en '92 318i som har gått 250.000 KM. Kjøpte den i 2002, da den hadde gått 170.000 KM.

Siden har den eneste servicen vært skifte av tennplugger, og registerreim som røk mens den var ute på tur.

Har nå problemer med vann temperaturen. Etter en mindre kort kjøretur begynner temperaturen å stige, vannet koker og fordamper. Har bestilt ny radiator hos BMW. En annen symptom er at viften som kjøler motoren ikke stiger i rotasjon i takt med rotasjonen i motoren.

Ville spørre etter mulige årsaker her, og muligens unngå å investere i en radiator bilen kanskje egentlig ikke har behov for.

Er også på utkikk etter en 1996+ modell 5 serie, om noen har en god bil de skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke fylte vi på såpass med vann at all luft i systemet kom ut, og da ordnet det seg med sirkulasjon/ varmluft i kupeén.

Kjørte videre i 2-3 timer sammenlagt (parkering i byen). Så ut som alt var normalt til neste kjøretur dagen etter, hvor alt var normalt i 20 minutter, til måleren begynte å stige igjen på veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være viskosen. Ved driftsvarm motor skal viften så og si holde motorens turtall. Når den er varm. Rus motoren mens du holder øye med viskosen å se om den går fortere. Slurer den like jævlig så er det nok viskosen. Siden du har sirkulasjon på vannet så virker det som pumpe å termostat er OK. Har du skjekket om det er vann i Olja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...