NGX Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Hei. Har en '92 318i som har gått 250.000 KM. Kjøpte den i 2002, da den hadde gått 170.000 KM. Siden har den eneste servicen vært skifte av tennplugger, og registerreim som røk mens den var ute på tur. Har nå problemer med vann temperaturen. Etter en mindre kort kjøretur begynner temperaturen å stige, vannet koker og fordamper. Har bestilt ny radiator hos BMW. En annen symptom er at viften som kjøler motoren ikke stiger i rotasjon i takt med rotasjonen i motoren. Ville spørre etter mulige årsaker her, og muligens unngå å investere i en radiator bilen kanskje egentlig ikke har behov for. Er også på utkikk etter en 1996+ modell 5 serie, om noen har en god bil de skal selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.T Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Når bilen min koket over og hadde vifte som ikke slo inn ble det skiftet termostat,vannpumpe og vifteclutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Sjekket om det er sirkulasjon på vannet? Altså om du får varmluft fra vifta inne i bilen når motor er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NGX Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Sist uke fylte vi på såpass med vann at all luft i systemet kom ut, og da ordnet det seg med sirkulasjon/ varmluft i kupeén. Kjørte videre i 2-3 timer sammenlagt (parkering i byen). Så ut som alt var normalt til neste kjøretur dagen etter, hvor alt var normalt i 20 minutter, til måleren begynte å stige igjen på veien hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.T Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Det som skjer til deg var akkurat det som skjedde til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Kan være viskosen. Ved driftsvarm motor skal viften så og si holde motorens turtall. Når den er varm. Rus motoren mens du holder øye med viskosen å se om den går fortere. Slurer den like jævlig så er det nok viskosen. Siden du har sirkulasjon på vannet så virker det som pumpe å termostat er OK. Har du skjekket om det er vann i Olja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny318 Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Sjekk termostaten du. Hadde selv varmetrøbbel på motoren som deg, byttet termostat å alt var normalt igjenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NGX Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Hvor er den plassert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå