Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mars var bilen min på eu-kontroll, hvor den ble godkjent uten noen store mangler...så ble den levert på inspection I i slutten av april. Begynnte å merke at tromlene bak hang seg opp etter å ha brukt brekket. så jeg leverte bilen på service igjen før sommerferien, hvor de skulle se på det + noen andre småplukk med bilen som jeg ikke hadde tid til å fikse selv.

igår fikk jeg en kamerat til å kikke på tromlene, da problemet ikke var fikset. det første han gjorde var jo selvsagt å ta av tromlene, noe han selv mente ikke hadde blitt gjort på en god stund.

nå er da saken slik, at bremsebåndet er slitt ned såpass mye at det ikke er noe igjen nesten. og håndbrekket henger seg pga. rust inne i trommelen, samt lekkasje på sylinderen. og i tillegg til alt dette, så var ca. 1 1/2 sirkel fra fjæren på venstre side bak knekt av.

nå mener jeg da selv, at dette er noe de burde ha funnet ut av på verksted og fortalt meg, både ved insp. I og etter sommerferien, da jeg hentet bilen.

hvordan bør jeg gå fram nå for å evt. få krevd penger tilbake fra mangelfull service evt. få de til å utbedre feilene de egentlig skulle ha gjort for lenge siden?

på forhånd takk :)

Skrevet

er litt usikker på hvordan mod å hvordan motor du har!

m43 93mod på insp 1: sjekke bremseslanger, sjekk lekasjer skade å tykkelsen på klosser

parkbrems:kontrolere vandringen på handbrekket, renjøring av bremse belegg og tromler, kontroll av slitasje, bytt ved behov, kontroll av hjulselynder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...